menusearch
javapro.ir

♨️ جلسه ششم - کلاس JPasswordField در جاوا

جستجو
چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳ | ۶:۱۰:۲۴
۱۳۹۶/۳/۴ پنج شنبه
(3)
(0)
♨️ جلسه ششم - کلاس JPasswordField در جاوا
♨️ جلسه ششم - کلاس JPasswordField در جاوا

فهرست جلسات آموزش گرافیک در جاوا

جلسه اول | معرفی Swing در جاوا

جلسه دوم | کلاس JButton در جاوا

جلسه سوم | کلاس JLabel در جاوا

جلسه چهارم | کلاس JTextField درجاوا

جلسه پنجم | کلاس JTextArea در جاوا

جلسه ششم | کلاس JPasswordField در جاوا

جلسه هفتم | کلاس JCheckBox در جاوا

جلسه هشتم | کلاس JRadioButton در جاوا

جلسه نهم | کلاس JComboBox در جاوا

جلسه دهم | کلاس JTabel در جاوا

جلسه یازدهم | کلاس JOptionPane در جاوا

جلسه دوازدهم | ساخت منو گرافیکی در جاوا

جلسه سیزدهم | کلاس JPopupMenu در جاوا

جلسه چهاردهم | کلاس JSeparator در جاوا

جلسه پانزدهم | کلاس JProgressBar در جاوا

جلسه شانزدهم | کلاس JTree در جاوا

جلسه هفدهم | کلاس JColorChooser

جلسه هجدهم | کلاس JSlider در جاوا

جلسه نوزدهم | کلاس JSpinner در جاوا

جلسه بیستم | کلاس JPanel در جاوا

جلسه بیست و یکم | کلاس JFileChooser در جاوا

جلسه بیست و دوم | کلاس JLayeredPane در جاوا

جلسه بیست و سوم | استفاده از ToolTip در جاوا

جلسه بیست و چهارم |تغییر آیکون Frame در جاوا

جلسه بیست و پنجم | کلاس Graphics در جاوا

جلسه بیست و ششم | نمایش تصویر در Swing

 

آموزش رایگان گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا را در سایت جاواپرو دنبال کنید

 

♨️ جلسه ششم - کلاس JPasswordField در جاوا

 

کلاس JPasswordField یکی از اجزای گرافیکی متنی اختصاصی برای وارد کردن پسورد است.با شی ساختن از آن می‌توانیم از این اجزای گرافیکی بهره مند شویم. تنها در یک سطر می‌توانیم متن خود را وارد یک JPasswordField کنیم که قابل ویرایش است.

 

 


سازنده های پرکاربرد کلاس JPasswordField :

کاربردسازنده
یک JPasswordField جدید بدون متن ایجاد می‌کندJPasswordField()
یک JPasswordField جدید با متن مورد نظر ایجاد می‌کندJPasswordField(String text)

 

 


مثال:

 

package javalike ;

import javax.swing.*;

public class PasswordFieldExample {
   public static void main(String[] args) {
       JFrame f = new JFrame("Password Field Example");                            
       JPasswordField value = new JPasswordField();
       JLabel l1 = new JLabel("Password:");
       l1.setBounds(20, 100, 80, 30);
       value.setBounds(100, 100, 100, 30);
       f.add(value);
       f.add(l1);
       f.setSize(300, 300);
       f.setLayout(null);
       f.setVisible(true);
   }
}

 

 

 

خروجی: برنامه هنگام اجرا به صورت تصویر(1) خواهد بود.



آموزش کار با گرافیک در جاوا



•    حال می‌توانیم متن خود که همان پسورد است وارد ستون مستطیل شکل سفید رنگ کنیم: تصویر(2)


فیلد پسورد در جاوا

 



توضیحات برنامه :


برخی از نکات ایجاد اجزای گرافیکی موجود در برنامه مثل فریم ،لیبل و.. رو در جلسات گذشته بررسی کردیم. نکات جدید مربوط به این جلسه را توضیح می‌دهیم.

 

JPasswordField value = new JPasswordField();

•    از کلاس JPasswordField شی ایجاد کرده ایم.

 

value.setBounds(100, 100, 100, 30);
 


•    مختصات و ابعاد شی ایجاد شده از کلاس JPasswordField در فریم را تنظیم می‌کنیم.

 

f.add(value);

•    مانند سایر اجزای گرافیکی با متد add شی ایجاد شده از کلاس JPasswordField را به فریم خود اضاف می‌کنیم.

مثال:

 


package swing_javalike;
import javax.swing.*;    
import java.awt.event.*;
public class PasswordFieldExample {
    public static void main(String[] args) {    
    JFrame f=new JFrame("Password Field Example");    
    final JLabel label = new JLabel();            
    label.setBounds(20,150, 250,50);
    final JPasswordField value = new JPasswordField();  
    value.setBounds(100,75,100,30);  
    JLabel l1=new JLabel("Username:");    
        l1.setBounds(20,20, 80,30);    
        JLabel l2=new JLabel("Password:");    
        l2.setBounds(20,75, 80,30);    
        JButton b = new JButton("Login");
        b.setBounds(100,120, 80,30);    
        final JTextField text = new JTextField();
        text.setBounds(100,20, 100,30);    
                f.add(value); f.add(l1); f.add(label); f.add(l2); f.add(b); f.add(text);
                f.setSize(300,300);    
                f.setLayout(null);    
                f.setVisible(true);    
                b.addActionListener(new ActionListener() {
                public void actionPerformed(ActionEvent e) {      
                   String data = "Username " + text.getText();
                   data += ", Password: "  
                   + new String(value.getPassword());  
                   label.setText(data);        
                }
            });  
}
}
 


خروجی: برنامه هنگام اجرا به صورت تصویر(2) خواهد بود:


آموزش گرافیک در جاوا



برای تست برنامه، نام کاربری و پسورد خود را وارد می‌کنیم.تصویر(3)




ساخت برنامه کاربردی با جاوا



حال روی دکمه login کلیک می‌کنیم: تصویر(4)

آموزش کار با گرافیک در جاوا


 

توضیحات برنامه:


در این برنامه از کلاس های JLabel،JButton ،JFrame و JPasswordField استفاده کرده ایم.که روش ایجاد و اضافه کردن به فریم، تعیین مختصات و ابعداد و اکشن ها و رویداد های دکمه button و.. را در این جلسه و جلسات قبل بررسی کرده و یادگرفته ایم.

 


امیدوارم که از این آموزش جاوا رضایت داشته باشید، برای این که آموزش خسته کننده و کسل کننده نشه از توضیحات اضافی و مثال های بیشتر صرف نظر کردیم! نگران مثال بیشتر نباشید ما جداگانه در سایت و کانال جاوالایک، مثالها و سورس کدهای جاوا از جمله گرافیک را به اشتراک می‌گذاریم.

اگر نظر،پیشنهاد و انتقادی برای بهبود کیفیت آموزش های جاوا دارید به ما ایمیل بزنید.


 پیروز و موفق باشید

 



این جلسه آموزشی را می‌توانید بصورت کتاب الکترونیکی (PDF شده) در لینک زیر دریافت کنید.
این جلسه آموزشی را بصورت کامل و مرتب شده در لینک زیر دانلود کنید:(در صورت خرابی لینک گزارش دهید)

آموزش آسان و ساده زبان برنامه نویسی جاوا
لینک دانلود

 

آموزش زبان جاواآموزش زبان جاوا


نشر این مطلب با ذکر منبع (لینک سایت) بلامانع است.
برای با خبر شدن از جدیدترین مطالب آموزشی جاوا عضو کانال تلگرام ما شوید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
دوره های مقدماتی تا پیشرفته جاوا، اسپرینگ بوت و اسپرینگ سکیورتی
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره معماری میکروسرویس ها (Microservices) با استفاده از Spring Boot و Spring Cloud
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی