menusearch
javapro.ir

♨️جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics در جاوا

جستجو
پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۷:۱۶:۴۱
۱۳۹۶/۴/۵ دوشنبه
(5)
(0)
♨️جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics در جاوا
♨️جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics در جاوا

فهرست جلسات آموزش گرافیک در جاوا

جلسه اول | معرفی Swing در جاوا

جلسه دوم | کلاس JButton در جاوا

جلسه سوم | کلاس JLabel در جاوا

جلسه چهارم | کلاس JTextField درجاوا

جلسه پنجم | کلاس JTextArea در جاوا

جلسه ششم | کلاس JPasswordField در جاوا

جلسه هفتم | کلاس JCheckBox در جاوا

جلسه هشتم | کلاس JRadioButton در جاوا

جلسه نهم | کلاس JComboBox در جاوا

جلسه دهم | کلاس JTabel در جاوا

جلسه یازدهم | کلاس JOptionPane در جاوا

جلسه دوازدهم | ساخت منو گرافیکی در جاوا

جلسه سیزدهم | کلاس JPopupMenu در جاوا

جلسه چهاردهم | کلاس JSeparator در جاوا

جلسه پانزدهم | کلاس JProgressBar در جاوا

جلسه شانزدهم | کلاس JTree در جاوا

جلسه هفدهم | کلاس JColorChooser

جلسه هجدهم | کلاس JSlider در جاوا

جلسه نوزدهم | کلاس JSpinner در جاوا

جلسه بیستم | کلاس JPanel در جاوا

جلسه بیست و یکم | کلاس JFileChooser در جاوا

جلسه بیست و دوم | کلاس JLayeredPane در جاوا

جلسه بیست و سوم | استفاده از ToolTip در جاوا

جلسه بیست و چهارم |تغییر آیکون Frame در جاوا

جلسه بیست و پنجم | کلاس Graphics در جاوا

جلسه بیست و ششم | نمایش تصویر در Swing

 

آموزش رایگان گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا را در سایت جاواپرو دنبال کنید

 

 

♨️جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics در جاوا

 

 

نمایش گرافیکی در Swing :

کلاس Graphics متد‌‌‌‌های فراوانی را برای ایجاد برنامه‌‌‌‌های گرافیکی فراهم کرده است.برای استفاده از این کلاس و دسرسی به ویژگی ها و رفتار‌‌‌‌های آن باید پکیج زیر را در بالای کلاس خود import کنید:

import java.awt.Graphics;


قبل از این که بریم سراغ بررسی این کلاس برای درک تنها بخشی از امکانات این کلاس تصویر(1) را مشاهده کنید:

کلاس Graphics  در جاوا

•    در تصویر(1) بخشی از امکاناتی که کلاس Graphics برای ایجاد برنامه‌‌‌‌های گرافیکی در جاوا در اختیار ما قرار می‌دهد را مشاهده می‌کنید.
برای ساخت بازی و برنامه‌‌‌‌های کاربردی گرافیکی به کلاس Graphics نیاز پیدا می‌کنیم.

پرکاربردترین متد‌‌‌‌های کلاس Graphics در جاوا:

public abstract void drawString(String str, intx, inty)
 


•    برای رسم رشته(String) مشخص استفاده می‌شود. تصویر(2)

آموزش کاربرد drawString در زبان برنامه نویسی جاوا را در سایت آموزشی جاواپرو دانلود کنید.

 

 

public void drawRect(int x, int y, int width, int height)


•    برای رسم یک مستطیل یا مربع با عرض و ارتفاع مشخص استفاده می‌شود. تصویر(3)



drawRect در جاوا

 

 

public abstract void fillRect(intx, int y, intwidth, intheight)


•    برای ایجاد یک مستطیل یا مربع تو پر با رنگ پیشفرض(default) و عرض و ارتفاع مشخص استفاده می‌شود.تصویر(4)



fillRect در جاوا

 

public abstract void drawOval(intx, int y, intwidth, intheight)


•    برای رسم یک بیضی یا دایره با عر ض و ارتفاع مشخص استفاده می‌شود.تصویر(5)

آموزش کاربرد drawOval در زبان برنامه نویسی جاوا

public abstract void fillOval(intx, int y, int width, int height)


برای ایجاد یک بیضی یا دایره تو پر با رنگ پیشفرض(default) و عرض و ارتفاع مشخص استفاده می‌شود. تصویر(6)



fillOval در جاوا


public abstract void drawLine(int x1, inty1, intx2, int y2)


•    برای رسم خط بین نقطه (x1,y1)و نقطه(x2,y2) در برنامه استفاده می‌شود.تصویر(7)


drawLine در جاوا

آموزش کاربرد drawLine  در زبان برنامه نویسی جاوا


public abstract boolean drawImage(Imageimg, int x, inty, ImageObserver observer)


•    برای رسم تصویر مشخص در برنامه استفاده می‌شود.تصاویر(8) و (9)



آموزش drawImage  در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش drawImage در زبان برنامه نویسی جاوا


 
public abstract void drawArc(intx, int y, intwidth,intheight, intstartAngle, intarcAngle)
 


•    برای رسم قوس دایره ای یا بیضوی استفاده می‌شود.تصویر(10)



آموزش drawArc در زبان برنامه نویسی جاوا


public abstract void fillArc(intx, inty, int width, intheight, intstartAngle, intarcAngle)
 


•    برای رسم قوس دایره ای یا بیضوی توپر استفاده می‌شود.تصویر(11)

آموزش رایگان نحوه استفاده از fillArc در زبان برنامه نویسی جاوا


public abstract void setColor(Color c)


•    برای تنظیم رنگ مورد نظر برای رنگ فعلی اشکال گرافیکی رسم شده استفاده می‌شود.

 
public abstract void setFont(Font font)
 


•    برای تنظیم فونت مورد نظر برای فونت فعلی رشته گرافیکی رسم شده استفاده می‌شود.


***ادامه این جلسه آموزشی را بصورت کتاب الکترونیکی (PDF) در لینک زیر دانلود کنید.....

 


این جلسه آموزشی را بصورت کامل و مرتب شده در لینک زیر دانلود کنید:(در صورت خرابی لینک گزارش دهید)

دانلود رایگان آموزش‌‌‌‌های برنامه نویسی در سایت جاواپرو
لینک دانلود

 

آموزش زبان جاواآموزش زبان جاوا


نشر این مطلب با ذکر منبع (لینک سایت) بلامانع است.
برای با خبر شدن از جدیدترین مطالب آموزشی جاوا عضو کانال تلگرام ما شوید.

تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
 تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
 تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
 تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
 تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
مینا
شنبه بیست و دوم مهر ۹۶
پاسخ
()
()
مینا
سلام. ممنون از سایت خوبتون چطوری میشه با زدن یک دکمه در یک فریم ,فریم دیگری را اجرا کرد؟
پاسخ مدیر سایت
با سلام و احترام، برای دیدن پاسخ سوالتون به لینک زیر برویدhttps://goo.gl/GQvi3r
پاسخ مدیر سایت
هدر سایت
زودتر از دیگران از جدیدترین مطالب آموزشی برنامه نویسی جاواپرو اطلاع پیدا کن
 شاید برای شما کم اهمیت باشد; اما حمایت مالی به جاواپرو جان می‌دهد
سوالات متداول برنامه نویسی