برای سازماندهی و چیدن اجزای (components) گرافیکی در یک خط به گونه ای که یکی پس از دیگری قرارگیرند از FlowLayout استفاده میکنیم. طرح پیشفرض applet یا panel در جاوا FlowLayout است.
یکشنبه هجدهم تیر ۹۶ بیشتر بخوانیدGridLayout برای سازماندهی و چیدن اجزای گرافیکی بصورت یک شبکه مستطیلی استفاده میشود.هر component(اجزای گرافیکی) بصورت یک مستطیل نمایش داده میشود.
یکشنبه هجدهم تیر ۹۶ بیشتر بخوانیدLayoutManagers(مدیران چیدمان) برای نظم و ترتیب بخشیدن به اجزای گرافیکی ما در جاوا استفاده میشوند.
جمعه شانزدهم تیر ۹۶ بیشتر بخوانیددر ادامه جلسه 15 آموزش آرایه یک بعدی درزبان برنامه نویسی جاوا، جلسه سی و هفتم را به آموزش آرایه دو بعدی در جاوا پرداخته ایم.
چهارشنبه هفتم تیر ۹۶ بیشتر بخوانیدبرای نمایش تصویر، ما میتوانیم از متد ()drawImage استفاده کنیم. متد ()drawImage متعلق به کلاس Graphics است.
سه شنبه ششم تیر ۹۶ بیشتر بخوانیدکلاس Graphics متدهای فراوانی را برای ایجاد برنامه های گرافیکی فراهم کرده است.برای استفاده از این کلاس و دسرسی به ویژگی ها و رفتارهای آن باید پکیج زیر را در بالای کلاس خود import کنید:برای دیدن این جلسه اموزشی کلیک کنید.
دوشنبه پنجم تیر ۹۶ بیشتر بخوانیددر این آموزش به بررسی روش تغییر آیکون فریم در برنامه های گرافیکی جاوا میپردازیم.در ادامه با ما همراه باشید.
یکشنبه چهارم تیر ۹۶ بیشتر بخوانید
شما میتوانید به component ها و اجزای گرافیکی خود توضیحات جهت راهنمایی کاربر اضاف کنید به گونه ای که اگر اشاره گر موس را روی اجزای گرافیکی موردنظر ببریم توضیحات آن اجزای گرافیکی نمایش داده شود. به این توضیحات و راهنمایی های نمایش داده شده در مورد اجزای گرافیکی ToolTip میگویند.
کلاس JLayeredPane برای عمق دادن به اجزای گرافیکی در جاوا استفاده میشود. این کلاس برای دادن بٌعد سوم به موقعیت قرارگیری اجزای گرافیکی در برنامه استفاده میشود. به بیان دیگر با هم پوشانی و روی هم قرار گرفتن اجزای گرافیکی، عمق دار میشوند.
جمعه دوم تیر ۹۶ بیشتر بخوانیدخب به ایستگاه کلاس JFileChooser یکی دیگر از اجزای گرافیکی یا component های موجود در پکیج Swing جاوا رسیدیم. کلاس JFileChooser همان طور که از اسمش پیداست یک مکانیزم ساده است که انتخاب یک فایل در محلی از کامپیوتر توسط کاربر را فراهم میکند.
پنج شنبه یکم تیر ۹۶ بیشتر بخوانید
ما در سلسله آموزش های ساده جاوا در جلسه بیست و پنجم مبحث Abstraction( انتزاع) و در جلسه بیست و هفتم مبحث Interface را بررسی کردیم. قبل از مطالعه این مقاله دو مبحث مذکور را مطالعه کنید.در این مقاله قصد داریم با هم در مورد تفاوت های میان کلاس Abstract و Interface با مثال بحث کنیم.
مثال: تابع بازگشتی محاسبه دنباله فیبونانچی به زبان جاوا
سه شنبه سی ام خرداد ۹۶ بیشتر بخوانید
دوره های آموزشی برنامه نویسی
انجام پروژه های برنامه نویسی
تدریس خصوصی برنامه نویسی
بیش از 7 سال از فعالیت جاواپرو میگذرد
جاواپرو دارای مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
جهت ارتباط مستقیم با جاواپرو در واتساپ و تلگرام :
09301904690
بستن دیگر باز نشو! |