menusearch
javapro.ir

Spring چیست و چه کاربردی در زبان جاوا دارد؟

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۹:۴۸:۱۸
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ دوشنبه
(5)
(0)
Spring چیست و چه کاربردی در زبان جاوا دارد؟
 Spring چیست و چه کاربردی در زبان جاوا دارد؟

کاربرد Spring Framework در زبان برنامه نویسی چیست؟

 

Spring Framework یک چارچوب منبع باز برای ساخت برنامه های وب با جاوا به عنوان یک زبان برنامه نویسی است. پشتیبانی از توسعه برنامه های جاوا را به راحتی فراهم می‌کند. Spring یک چارچوب سبک وزن است که می‌توان آن را به عنوان چارچوبی از چارچوب ها تصور کرد، زیرا از چارچوب های مختلف مانند hibernate, struts, tapestry, JSF پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

 

 

مباحث پرکاربرد و مهم زبان جاوا رو به صورت رایگان آموزش ببین

 

 

 

آموزش Spring Boot +ساخت فروشگاه کتابفروشی [جهت دیدن سرفصل ها و ثبت نام اینجا کلیک کنید]

 

 

 

Spring چیست و چه کاربردی در زبان جاوا دارد؟

Spring Framework یکی از محبوب ترین چارچوب های کاربردی مبتنی بر جاوا است. چارچوب Spring توسط Rod Johnson در سال 2003 ساخته شده است. Spring Framework یک چارچوب منبع باز است که می‌تواند برای توسعه برنامه های جاوا با سهولت و سرعت مورد استفاده قرار گیرد. یک چارچوب پشتیبانی زیرساختی کاملاً مشخصی را برای توسعه برنامه ها در جاوا فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، می‌توانید بگویید که Spring زیرساخت ها را مدیریت می‌کند تا بتوانید بیشتر روی توسعه برنامه خود تمرکز کنید.


Spring شاید بهترین چارچوب مبتنی بر مولفه هایی باشد که در اوایل قرن 21 ظهور کرد. این روش نحوه نوشتن و تحویل کد زیرساخت در برنامه های مبتنی بر جاوا را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. از بدو تأسیس، Spring به عنوان یک چارچوب برجسته برای توسعه شرکت جاوا شناخته شده است. Spring به عنوان یک چارچوب برنامه از انتها به انتها، برخی از قابلیت های Java EE را منعکس می‌کند، اما ترکیبی از ویژگی ها و قراردادهای برنامه نویسی را ارائه می‌دهد که در جای دیگر پیدا نخواهید کرد.


Spring ماهیتی پیمانه ای دارد، به این معنی که می‌توانید به جای استفاده از کل قسمت های مورد نیاز خود، از قطعات مورد نیاز خود استفاده کنید. با استفاده از Spring Framework می توانید برنامه های جاوا و همچنین انواع دیگر برنامه های وب (با استفاده از برنامه های افزودنی) بسازید.
Spring از پروژه Plain Old Java، POJO استفاده می‌کند و خدمات سازمانی را برای آن اعمال می‌کند.

 

 

 

کاربرد Spring در زبان جاوا چیست؟
چارچوب کاری Spring

 

 

 

چارچوب Spring
تجزیه و تحلیل Spring Framework مربوط به برنامه نویسان جاوا است که نیاز به درک و کار با چارجوب Spring دارند. قبل از شروع با Spring، فرد باید دانش خوبی در مورد جاوا داشته باشد و در نوشتن کد زبان جاوا راحت باشد. همچنین، کار و درک اساسی از Eclipse یا Java NetBeans نیز باید داشته باشد. Spring یک چارچوب سبک وزن و بسیار قدرتمند برای توسعه برنامه است. به روش گسترده تر، می‌توانید بگویید که چارچوب یک ساختار بزرگ است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از مشکلات فنی را حل کنید. بنابراین، می‌توانید بگویید که Spring Framework ابزاری کاملاً مشخص است که از چندین برنامه وب با استفاده از جاوا به عنوان زبان برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند.

 

 

 

 

معماری Spring در زبان برنامه نویسی جاوا
4 ماژول معماری Spring همراه با نمودار

 

 


ماژول های چارچوب Spring
معماری Spring Framework 2.0 ماژولی ارائه می‌دهد که می‌تواند براساس نیاز برنامه استفاده شود.
Core و Bean بخش اساسی چارچوب، از جمله IoC و DI را فراهم می‌کنند. ایده اصلی ایجاد جاوا Spring Framework این بود که از آن یک فروشگاه یک مرحله ای تهیه کنید تا بتوانید با توجه به نیاز برنامه خود، ماژول ها را ادغام و از‌ آنها استفاده کنید.

 

این مدولار بودن Spring به دلیل معماری Spring است. حدود 20 ماژول در چارچوب جاوا Spring وجود دارد که با توجه به ماهیت برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرند. معماری Spring Framework شامل 4 ماژول اصلی است:

 

ظرف اصلی: Core Container بیشتر به بخش هایی مانند Core، Beans، Context و Expression Language modules تقسیم می‌شود.


دسترسی / ادغام داده ها: لایه دسترسی و ادغام داده ها از ماژولهای JDBC، ORM، JDBC، OXM، JMS و Transaction تشکیل شده است.

 

Web spring: این ماژول از شنوندگان سرولت و زمینه برنامه وب گرا زبان جاوا استفاده می‌کند. این برنامه همچنین از ویژگی های یکپارچه سازی وب محور و قابلیت بارگذاری فایل چند بخشی را ارائه می‌دهد.


متفرقه : چندین ماژول مهم به همراه AOP، ابزار دقیق ابعاد، پیام رسانی و تست وجود دارد.

 

 

 

ماژول های چارچوب Spring در زبان برنامه نویسی جاوا
ماژول های چارچوب Spring

 

 

 

تزریق وابستگی (DI) مکانیسمی است که در آن چارچوب وابستگی ها را به برنامه شما تزریق می‌کند. این اجرای عملی IOC است. تزریق وابستگی به چند شکلی وابسته است، به این معنا که امکان تغییر نوع مرجع را براساس تنظیمات موجود در چارچوب فراهم می‌کند. این چارچوب به جای اینکه به صورت دستی در کد برنامه زبان جاوا تکمیل شود، منابع متغیری را تزریق می‌کند.

 

وارونگی کنترل : ایده اصلی جاوا Spring این است که به جای اینکه خودتان روابط شی را مدیریت کنید، آنها را در یک چارچوب بارگیری کنید. وارونگی کنترل (IOC) روشی است که برای مدیریت روابط شی مورد استفاده قرار می‌گیرد. lOC سلسله مراتب سنتی کنترل را برای تحقق روابط شی معکوس می‌کند. به جای استفاده از کد برنامه برای تعریف چگونگی ارتباط اشیا با یکدیگر، روابط توسط چارچوب تعریف می‌شوند.

 

IOC به عنوان یک روش، سازگاری و قابل پیش بینی بودن روابط معکوس را معرفی می‌کند، اما به شما به عنوان توسعه دهنده برنامه های مبتنی بر زبان جاوا نیاز دارد که از کنترلی دقیق رد شوید.

 

 

برنامه نویسی جنبه محور
برنامه نویسی Aspect Oriented (AOP) بخش مهمی از چارچوب جاوا Spring است. برنامه نویسی Aspect-Oriented گرایش گرا برای جداسازی نگرانی های مقطعی (به عنوان مثال ورود به سیستم، امنیت و غیره) از منطق تجاری برنامه استفاده می‌شود. برنامه نویسی Aspect-oriented به خصوصیات کلی یک برنامه اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرد که چگونه در یک برنامه اجرایی تدوین شود.

 

واحد کلیدی مدولار بودن یک جنبه به جای کلاس است. برنامه نویسی Aspect-Oriented منطق برنامه را به قسمتهای مختلفی تقسیم می‌کند که به عنوان نگرانی شناخته می‌شوند.یک نگرانی مقطعی ممکن است کل برنامه را تحت تأثیر قرار دهد و در یک مکان در کدهایی مانند امنیت تراکنش، مدیریت، ورود به سیستم، احراز هویت و غیره متمرکز شده است.

 

 

 

معرفی فریمورک Spring در زبان برنامه نویسی جاوا
قسمت های مختلف برنامه نویسی جنبه محور

 

 

 

 

چارچوب (Spring MVC)
یک چارچوب مبتنی بر HTTP و سرویس دهنده است و این امکان را برای برنامه های وب جاوا فراهم می‌کند.

 

کاربرد چارچوب کاری Spring MVC در زبان برنامه نویسی جاوا
چارچوب کاری Spring MVC

 

 


چارچوب Spring Web MVC معماری کنترل کننده مدل-نما را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند برنامه های وب انعطاف پذیرتری داشته باشید.الگوی MVC به شما امکان می‌دهد جنبه های مختلف برنامه را در حالی که اتصال شل بین این عناصر ارائه می‌شود، جدا کنید. Spring MVC به شما کمک می‌کند تا برنامه های وب جاوا انعطاف پذیر و بی سیم را ایجاد کنید. طراحی MVC همچنین این امکان را می‌دهد منطق تجاری، منطق ارائه و منطق ناوبری را از یکدیگر جدا کنید.

 

همچنین یک راه حل زیبا برای استفاده از MVC در Spring Framework با کمک Dispatcher Servlet ارائه می‌دهد.


Spring Cloud به عنوان یک کتابخانه منبع باز تعریف می‌شود که ابزاری را برای استقرار سریع برنامه مبتنی بر JVM زبان جاوا بر روی ابرها فراهم می‌کند، به دلیل ویژگی های مختلف مانند تنظیمات توزیع شده، قطع کننده های مدار، قفل های جهانی، ثبت خدمات، تعادل بار، حالت خوشه، مسیریابی و غیره، مکانیسم قابل توسعه و تجربه کاربری بهتری نسبت به رقبا ارائه می‌دهد.

 

همچنین قادر به کار با فنر و برنامه های مختلف به زبانهای مختلف است Spring Cloud. تجربه بهتری و مکانیزم قابل ارتقا را برای سایرین فراهم می‌کند. ویژگی های اصلی Spring Cloud عبارتند از: پیکربندی توزیع شده، پیام رسانی توزیع شده، تماس های سرویس به سرویس، قطع کننده مدار، قفل های جهانی، ثبت نام خدمات، کشف سرویس، تعادل بار، حالت خوشه ای، مسیریابی.

 

 

 

اجزای Spring Cloud در زبان برنامه نویسی جاوا
اجزای Spring Cloud

 

 

 

Core Spring
از ویژگی های Core Spring می‌توان برای توسعه هر برنامه جاوا استفاده کرد. می‌تواند برای هر لایه از برنامه های real time استفاده شود. حتی هر لایه خاص از برنامه نیز می‌تواند توسط Spring frame ایجاد شود. چارچوب Spring به دلیل دارا بودن ویژگی های اهرمی از محبوبیت بالاتری برخوردار است و مانند ابزارهای جاوا بیشتر از پایه و JSF استفاده می‌شود.

 

اگر می‌خواهید به یک برنامه نویس حرفه ای جاوا تبدیل شوید، چارچوب Spring باید در اولویت شما قرار داشته باشد. Spring یک چارچوب توسعه سریع است که می‌تواند محدودیت های رابط کاربری را نیز در بر بگیرد و عملکردی کارآمد را ارائه دهد.

 

برنامه های جاوا را می‌توان از طریق چارچوب Spring ایجاد کرد و حتی از این طریق می‌توانید به یک توسعه دهنده سریع تبدیل شوید. هر روز که می‌گذرد، در بین توسعه دهندگان جاوا محبوب تر می‌شود و در آینده نیز محبوب خواهد ماند.

 

 


مزایای چارچوب Spring
Spring به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا با کمک POJO ها برنامه های کلاس سازمانی جاوا را توسعه دهند.


برای جلوگیری از نوشتن کد طولانی، الگوهایی را برای Hibernate، JDBC، Hibernate، JPA و ... ارائه می‌دهد. انتزاعی برای Java Enterprise Edition (JEE) را فراهم می‌کند.


پشتیبانی را برای تراکنش ها، قالب بندی، اعتبار سنجی، ذخیره سازی و غیره ارائه می‌دهد.


برنامه توسعه یافته با استفاده از فنر ساده است زیرا کد وابسته به محیط به این چارچوب منتقل می‌شود.

 

 

 

معایب چارچوب Spring
جاوا Spring محدودیت های زیادی را ارائه می‌دهد.


کد عمومی است، برای همه قابل مشاهده است.


همچنین ویژگی های سفارشی را ارائه نمی‌دهد.

 

 


خلاصه:
چارچوب Spring یک پلتفرم جاوا منبع باز است که به راحتی قابل استفاده است


الگوهای از پیش تعریف شده و زوج آزاد از ویژگی های مهم جاوا Spring است


چارچوب Spring توسط Rod Johnson نوشته شد و اولین بار در ژوئن 2002 منتشر شد


چارچوب Spring 2.0 ماژول را فراهم می‌کند که می‌تواند براساس نیاز برنامه استفاده شود.


Java Spring dispatcher Servlet با Handler Mapping ارتباط برقرار می‌کند. همچنین کنترل کننده مرتبط با آن درخواست خاص را لغو می‌کند.


برنامه نویسی Aspect-oriented به خصوصیات کلی یک برنامه اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرد که چگونه در یک برنامه اجرایی تدوین شود.


بزرگترین مزیت جاوا Spring این است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه های کلاس سازمانی را با کمک POJO توسعه دهند


بزرگترین اشکال جاوا Spring این است که محدودیتهای زیادی را ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی