menusearch
javapro.ir

Maven چیست و چه کاربردی در زبان جاوا دارد؟

جستجو
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۵:۵۴:۳۰
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ یکشنبه
(2)
(0)
Maven چیست و چه کاربردی در زبان جاوا دارد؟
Maven چیست و چه کاربردی در زبان جاوا دارد؟

کاربرد Maven در زبان برنامه نویسی جاوا چیست؟

 

در مخزن Maven ها موارد زیادی دیده می‌شود. مثلاً یک سری کتابخانه های جاوا و یا پلاگین هایی که شامل یک یا چند مخزن هستند. به طور کلی این مخزن ها در یک حافظه نهان محلی ذخیره سازی می‌شوند. حافظه های پنهانی شرایط به روز رسانی دارند و این موضوع بخش مهم از ماون ها را شامل می‌شود.

 

 

 

 

 

مباحث پرکاربرد و مهم زبان جاوا رو به صورت رایگان آموزش ببین

 

 

 

 

 

 

 

دوره رایگان آموزش فریمورک سازمانی Spring Boot همراه باآموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با جاوا

 

 

 


دنیای برنامه نویسی دنیای پیچیده ای است، هرچه در این دنیا بیشتر غرق شوید بیشتر دانش کسب می‌کنید. در این مقاله به زبانی ساده در مورد Maven صحبت می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که این اصطلاح چیست و قرار است در چه بخشی کاربرد داشته باشد.

 

 

چرا ما در زبان برنامه نویسی جاوا به maven نیاز داریم؟


 
Maven به زبان ساده
Maven یا آپاچی ماون یک اصطلاح است. Maven یک ابزار مدیریت محسوب می‌شود. این ابزار قرار است پروژه ای را را تعریف کند. حال تعریف به چه صورت؟ تعریف بر اساس مدل شی صورت می‌گیرد. بنابراین Maven ابزاری است که به تعریف پروژه در حالتی خاص اشاره دارد. از سوی دیگر Maven به معنی یک مخزن است مخزنی از دانش که قرار است برخی از وظایف را به عهده بگیرد.

 


Maven را در واقع روش های جامعی هستند که پروژه را مدیریت می‌کنند. این مدیریت از زمان کامپایل آغاز می‌شود و در نهایت تا انتشار و مستند سازی ادامه دار است. این روش سبب می‌شود که همکاری های تیمی به درستی صورت بگیرد.


Maven ها در واقع چارچوبی هستند که قرار است پروژه را مدیریت نماید. یک نوع ابزار ساخت محسوب می‌شود و می‌تواند برای پروژه های جاوا نقش مدیریتی خوبی داشته باشد. اگر آپاچی آنت به گوش شما رسیده باشد در واقع Maven ها نیز مشابه با همان کار می‌کنند اما در یک ساختار کلی متفاوت تر ارائه می‌شوند.


یک نکته جالب در مورد Maven ها این است که برای پروژه های اسکالا و رابی و سی شارپ نیز استفاده می‌شود. این رویکرد برای زبان های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


Maven ها بخشی از پروژه های جاکارتا هستند. مثلاً به واسطه ماون ها می‌تواند توصیف خوبی از فایل های ایکس ام ال نرم افزاری داشت به خصوص زمانی که در قالب های ساخت اجرا می‌شوند.


یک سری وظایف دیگر نیز برای ماون ها در نظر گرفته می‌شود که وابسته به ماول ها و کتابخانه ها است و البته که سایر قطعات نرم افزاری را در دل خود جای داده است.


در مخزن Maven ها موارد زیادی دیده می‌شود. مثلاً یک سری کتابخانه های جاوا و یا پلاگین هایی که شامل یک یا چند مخزن هستند. به طور کلی این مخزن ها در یک حافظه نهان محلی ذخیره سازی می‌شوند.


حافظه های پنهانی شرایط به روز رسانی دارند و این موضوع بخش مهم از ماون ها را شامل می‌شود.


مخزن های عمومی شامل یک رویکرد به روزرسانی خاص هستند.


در طراحی Maven ها از معماری خاصی استفاده شده است که مشهور به معماری مبتنی بر پلاگین است. این معماری اجازه می‌دهد که برنامه ها مورد کنترل قرار بگیرند. در واقع هر برنامه به واسطه ورودی استاندارد کنترل می‌شود.

 

هدف Maven در زبان برنامه نویسی جاوا چیست؟

 


Maven چه کمکی می‌کند؟
Maven ها از نظر تئوری نیز قابل ارزیابی هستند. به طور کلی این مسئله به صورتی است که به همه افراد اجازه می‌دهد تا برای هر زبان دیگر بتوانند پلاگین نویسی داشته باشند. این ابزار یک نوع واسط محسوب می‌شود به طوری که می‌توان برای کامپایلرها و ابزار تست نیز استفاده شود.


استفاده از Maven برای زبان جاوا بیشتر از سایر زبان ها دیده می‌شود. یک پلاگین دیگر نیز در دنیای دات نت وجود دارد و به طور کلی موقعیت خوبی را در بر می‌گیرد.

 

 

 

پروژه مدل شی چیست؟
می دانیم که Maven ها برای مدیریت پروژه های مدل شی به کار می‌رود حال سوال اینجاست که پروژه های مدل شی چه هستند و چه کاربردی دارند؟


پروژه های مدل شی همه پیکربندی ها را برای یک پروژه فراهم می‌سازند. در واقع پیکربندی به صورتی است که مالک پروژه و وابستگی پروژه را مشخص می‌سازد.


از دیگر کاربرد Maven ها این است که در پیکربندی پلاگین را فراهم می‌سازند. اینطور که مشخص است پلاگین های جاوا گاه با شکست روبرو هستند که به طور کلی تست واحد باید بر این اساس ساختار یافته باشد.


پروژه هی بزرگ نیز وابسته به ماژول های مختلفی هستند که هر یک شامل پروژه های مدل شی می‌باشند. پروژه مدل شی نقشه ریشه را ایفا می‌کند و ماژول ها در لیستی قرار می‌گیرد که شامل یک دستور کامپایل می‌شود.

قابلیت های Maven ها در پلاگین ها مشخص می‌شود. در واقع یک سری از اهداف را در بر می‌گیرد.


فرض کنید که یک پروژه جاوا مدنظر است که قرار است به واسطه کامپایلر پلاگین ها مورد هدف قرار بگیرد. در حال حاضر Maven ها کمک می‌کنند تا ساخت و تست و مدیریت و همینطور منبع کنترل مورد نظر را شامل می‌شود. از سوی دیگر پلاگین ها شامل بخش های معرفی و پیکربندی مربوط به مدیریت شی ایکس ام ال می‌شوند.

 

 

آیا Maven تنها در زبان جاوا استفاده می‌شود؟

 

 

 


مدیریت کتابخانه ها با آپاچی Maven
حال میخواهیم از یک نگاه دیگر در مورد Maven ها صحبت کنیم. برای اینکه پروژه های جاوا ساخته شوند نیاز به یک سری وابستگی ها است. منظور از وابستگی ها همان کتابخانه های jar هستند که در پروژه های جاوا استفاده می‌شوند.

 

این کتابخانه ها می‌بایست به کامپایلر زبان اضافه شوند و همینطور نیاز است که پکیج ها به طور دقیق مشخص شوند و در نهایت خروجی صورت بگیرد. خروجی ها می‌توانند شامل jar، war و ... بسته به نوع پروژه باشد. زمانی که پروژه پیچیده تر می‌شود به طور کلی نیاز است که مدیریت آن نیز گسترده تر صورت بگیرد و فضای پیچیده تری را به خود اختصاص دهد.

 


آپاچی Maven ها در واقع در لیست ابزارهای کاربردی قرار دار که سبب می‌شود پروژه های جاوا توسعه کاربردی تری داشته باشند. این ابزارها فرایند بیلد کردن را ساده تر می‌کنند و مدیریت مناسبی بر روی کتابخانه ها ایجاد می‌کنند. این ابزارها محبوبیت بالاتری دارند و در بین توسعه دهندگان جاوا نیز گزینه بسیار مناسبی هستند.

 

 


نصب آپاچی Maven
برای نصب Maven نیاز به پیش نیازهایی است. ر ابتدا باید Java JDK بر روی ویندوز شما نصب باشد. نصب این ابزار گاه بسیار ساده است و گاه دردسرهای خود را دارد به هر صورت باید بتوانید پروسه نصب آن را به دقت انجام دهید.

 


پس از اینکه ماون را دریافت کردید نیاز است که فایل ماون در مسیری که قرار است نصب آنجا صورت بگیرد Extract شود.

 


در گام سوم نوبت به مقدار دهی متغیر محیطی PATH است که می‌بایست برای شناسایی فایل های اجرایی به طور دقیق ارزیابی شود. برای اینکه استفاده از ماون ها به آسانی صورت بگیرد و اجرای آن دقیق باشد نیاز است که مسیر فایل های اجرایی در متغیر های محیطی قابل دسترس باشن. ذخیره سازی در هر بخش از پروژه باید صورت بگیرد.


 
کاربرد Maven
Maven ها در واقع یک سیستم ساخت قدرتمند هستند که سبب می‌شود توسعه دهندگان جاوا از آن در پروژه های سازمانی و متن باز استفاده نمایند و از سوی دیگر به واسطه آن می‌توان کارهای بیشتری نیز صورت بگیرد. تمرکز ماون ها بر روی مدیریت وابستگی ها و ایجاد و گزارش گیری است به طوری که می‌توان مدل هدف پروژه را ارزیابی کند و عناصر مدیریت شی را نیز براورد سازد.

 

از سوی دیگر این ابزار به صورتی کار می‌کند که می‌تواند در راستای چرخه عمر نیز مورد خوبی محسوب شود و شامل یک سری افزونه های مخصوص می‌شود.


در صورتی که افزونه های اضافی به ماون ها افزوده شود روال پاکسای و تدوین نیز به صورت خودکار ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر مدیریت وابستگی ها نیز به طرز درستی صورت می‌گیرد.


سیستم Maven می‌تواند در نهایت گزارش گیری وبی داشته باشد به طوری که نیازهای هر پروژه جاوا را برآورده می‌سازد و شامل یک سری مولفه های ساده است تا بتواند ساخته های سفارشی شده را ارزیابی کند. در هر صورت Maven ها می‌توانند بهتری رویکرد اجرایی باشند و البته که اصول ساخت توسط ماون ها به واسه مدیریت پروژه صورت می‌گیرد.

 

 

 

بررسی فریمورک های زبان برنامه نویسی جاوا

 

 

 


نتیجه گیری
Maven یک ابزار مدیریتی است که می‌تواند برای تعریف پروژه استفاده شود. این محصول فرایند بیلد را آسان سازی می‌کند و به طور کلی اطلاعات یکپارچه ای در خصوص بیلد کردن می‌دهد. از سوی دیگر اطلاعات کیفی پروژه را فراهم می‌سازد و سبب می‌شو یک سری دستور العمل هایی که برای استفاده مجدد نیاز است فراهم شود.

 

سبب می‌شود تا یک سری قابلیت های جدید به صورت نامحسوس به پروژه اضافه شود. از سوی دیگر باید دقت شود که Maven ها یک کامپایلر نیستند و نباید به اشتباه برای آنها چارچوب برنامه نویسی لقب داد.

 


این ابزار شامل استانداردی است که برای ساخت برنامه استفاده می‌شود. شامل مدلی است که باری مخزن محصولات استفاده می‌شود. از سوی دیگر شامل موتور نرم افزاری است که وظیفه مدیریت و تعریف پروژه ها را به عهده می‌گیرد. یک سری استانداردهای مشخص دارد که شامل چرخه کار می‌شود و تست مشخصی برای خروجی پروژه ارزیابی می‌کند.


نسخه های مختلفی برای Maven ها در نظر گرفته می‌شود که شامل تجربیات مشخصی است که برای پروژه های مختلف اجرا می‌شود. نسخه نهایی Maven باگ های قبلی را از بین برده است و کیفیت بهتری دارد.

 

 

 

دوره رایگان آموزش فریمورک سازمانی Spring Boot همراه باآموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با جاوا

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی