تمامی برنامه های موبایلی برای استفاده کاربران طراحی میشوند. و ارزش این برنامه ها هم با تعداد کاربران و میزان رضایت آن سنجیده خواهد شد. برنامه بدون کاربر مانند: نمایش بدون تماشاگر خواهد بود. یکی از مهمترین سوالاتی که بعد از اینکه برنامه طراحی و ساخته میشود این است که: چگونه برای اپلیکیشن فروشگاه اندرویدی خود مخاطب جذب کنیم؟
مقدمه:
امروزه ارزش یک برنامه اندرویدی و موبایلی به شکل زیبا و امکانات آن نیست. بلکه ارزش یک برنامه با تعداد کاربر آن سنجیده میشود. ممکن است برنامه ای بسیار ساده ولی کاربردی و با کاربر زیاد باشد و یا برعکس برنامه ای بسیار زیبا و شکیل و با امکانات بالا بدون کاربر یا با کاربر کم باشد. مانند این است که سینمایی را وسط یک بیابان بنا کنید. چگونه برای اپلیکیشن فروشگاه اندرویدی خود مخاطب جذب کنیم؟ یکی از پر چالش ترین مواردی است که برای برنامه نویسان و صاحبان امتیاز برنامه موبایلی مطرح است.
چگونه برای اپلیکیشن فروشگاه اندرویدی خود مخاطب جذب کنیم؟
در فرآیند برنامه نویسی در آخرین مرحله تاکید شده است که جذب کاربر را جدی بگیرید. در این بخش به چند راهکار کاربردی برای جذب مخاطب اشاره خواهیم کرد:
1.اولین مرحله، فرآیند نصب اپ خود را ساده کنید:
برای این منظور از فرم های طولانی و درخواست اطلاعات زیاد خودداری کنید. بهتر است که برنامه خود را با حساب کاربری گوگل و یا فیس بوک لینک کرده باشید تا فرد در صورت داشتن این اکانت ها تنها با یک کلیک اطلاعات خود را وارد کند. روند طولانی ثبت نام باعث ریزش کاربر خواهد شد.
2.ارسال نوتیفیکیشن یا اعلان به صورت متوالی:
ارسال این اعلان ها باید متوالی و در زمان های خاصی باشد، و نه مکرر و پشت سر هم. این اعلان ها باعث خواهد شد که برنامه از یاد کاربر نرفته و هر از گاهی حتی اگر نیاز هم نداشته باشد به این برنامه نگاهی بیاندازد. ولی اگر تعدا این اعلان ها زیاد باشد باعث نارضایتی کاربر شده و ریزش اتفاق خواهد افتاد.
3.زمان ارسال اعلان ها مهم است:
نبایستی زمانی نوتیفیکیشن ارسال کنید که افراد در خواب هستند و یا صبح زود این اعلان ها فرستاده شوند زیرا در این حالت باعث ناراحتی کاربران برنامه خواهید شد. .معمولا در ساعات اداری و در وسط روز بهترین زمان برای ارسال این اعلان ها است.
4.تبلیغات خود را در برنامه محدود کنید:
به هیچ وجه همراه با اعلان خود تبلیغات ارسال نکنید. تبلیغات به صورت محدود و در صفحه اول پیج یا صفحه اول برنامه باشد.
5.حتما به روشی از کاربران خود بازخورد بگیرید:
متوجه شدن نظر کاربران در خصوص برنامه موبایلی بسیار اهمیت دارد. برای این کار میتوانید از امکانات امتیاز دهی گوگل پلی در اندروید و اپ استور در آی او اس استفاده کنید. همچنین میتوانید به صورت اختصاصی در برنامه خود منو ای را به این موضوع تخصیص دهید. فهمیدن اینکه کاربران شما از کدام قسمت برنامه راضی هستند و از کدام قسمت برنامه احساس خوبی نمیگیرند بسیار مهم است. همچنین متوجه شدن اینکه افراد از برنامه شما چه انتظاراتی دارند که هم اکنون در برنامه شما موجود نیست نیز بسیار مهم و کاربردی است و در توسعه و آپدیت های برنامه بعدی به شما کمک شایانی خواهد کرد.
6.یکی از مهمترین جواب هایی که میتوان به سوال چگونه برای اپلیکیشن فروشگاه اندرویدی خود مخاطب جذب کنیم؟ بدهیم این است که :
با توجه به بازخوردهایی که از مخاطبان خود دریافت میکنیم UI و UX برنامه خود را در آپدیت های بعدی اعمال کنیم. منظور از دو کلمه مخفف قبلی یعنی قسمت بصری برنامه خود را طبق خواسته و سلیقه کاربران خود طراحی کنیم. و مورد دوم یعنی اینکه وقتی کاربری از برنامه ما خرید کرد یا استفاده کرد امتیاز و ویژگی خاصی برای او قائل شویم. این مورد برای ایجاد وفاداری مستمر کاربران برنامه بسیار ضروری است.
7.برنامه محیط و رابط کاربری زیبا و پویا داشته باشد:
برنامه شما باید از طرح های گرافیکی جذاب و رنگ های محسور کننده بهره ببرد. تا کاربر از استفاده از آن لذت ببرد. در عین حال استفاده از این موارد، برنامه شما باید سبک بوده و زمان لود آن کم باشد. در اینجا باز هم ضرورت استفاده از گروه حرفه ای برای برنامه نویسی و طراحی خود را نشان میدهد.
8.استفاده از روش تبلیغات برنامه بر پایه سئو:
تبلیغات برای یک برنامه نوپا مانند شیر مادر برای نوزاد میماند. اگر درست و به موقع و به صورت حرفه ای انجام شود شاهد رشد سریع و جذب کاربر مناسب خواهیم بود و در صورت غفلت در این زمینه روند کندی خواهیم داشت. استفاده از ظرفیت های سایر برنامه ای موبایلی مانند اینستاگرام و تلگرام، استفاده از متن هایی بر پایه سئو که باعث نشان داده شدن بیشتر در سرچ موتورهای جستجو میشود، همگی از جواب های مهم و اساسی است که میتوانیم به سوال چگونه برای اپلیکیشن فروشگاه اندرویدی خود مخاطب جذب کنیم؟ بدهیم.
در انتها:
تجربه بزرگترین و موفق ترین برنامه های موبایلی و سایت های فروشگاهی نشان دهنده این است که توجه به این سوال که چگونه برای اپلیکیشن فروشگاه اندرویدی خود مخاطب جذب کنیم؟ بسیار مهم است. افرادی مانند مارک زاکربرگ که صاحب دو مورد از بهترین اپ های جهان است حتی برای جذب مخاطب و کاربر از روش چهره به چهره هم استفاده میکند. و این نشان دهنده اهمیت موضوع جذب کاربر است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
دوره های آموزشی برنامه نویسی
انجام پروژه های برنامه نویسی
تدریس خصوصی برنامه نویسی
بیش از 7 سال از فعالیت جاواپرو میگذرد
جاواپرو دارای مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
جهت ارتباط مستقیم با جاواپرو در واتساپ و تلگرام :
09301904690