دوره:تکنیک های افزایش جذب کاربر برای اپلیکیشن موبایل
مدرس:پریا خیرالهی(کارشناس ارشد MBA از مالزی و دارای گواهینامه تبلیغات گوگل در زمینه اپلیکیشن)
تهیه کننده:سایت آموزشی جاوا پرو
قیمت: رایگان
1. مقدمه
یکی از بزرگترین چالش هایی که سازندگان برنامه های تلفن همراه با آن روبرو هستند، این است که کاربران برنامه را دانلود کنند و به استفاده از آن ادامه دهند.
دلیل این که بسیاری از توسعه دهندگان نمیتوانند به هدف فوق برسند این است که آنها غالبا با ابزارها، نکات و ترفندهایی که متخصصان حرفه ای بازاریابی از آنها استفاده میکنند، آشنا نیستند.
این راهنما به منظور حل این مشکل و کمک به شما در این راستا تهیه شده است.
هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا مقدمات تبلیغاتی برنامه خود را فراهم کنید، تکنیک های مختلفی را برای جذب کاربران جدید و حفظ آنها به شما یاد میدهیم و اطلاعات لازم و همینطور ابزاری را برای کمک به شما در درک کاربران خود ارائه میکنیم تا با کمک آنها مطمئن شوید کاربران به استفاده از برنامه شما ادامه میدهند.
خوب، منتظر چه چیزی هستید؟ کاربران شما منتظر هستند تا شما برنامه دلخواه آنها را ارائه کنید
2. شروع کار
قبل از جذب کاربر برای برنامه، باید خود را سازماندهی کنید. (اگر هنوز اپلیکیشن خود را نساخته و میخواهید نحوه ساخت آن را بیاموزید، با کارشناسان جاوا پرو تماس بگیرید.)
اگر که اپلیکیشن خود را طراحی کرده اید، چگونه میخواهید آن را به مردم معرفی کنید؟ چگونه میخواهید به آنها بگویید این برنامه در زندگی آنها تاثیر مثبتی ایجاد خواهد کرد؟ و مهمتر از همه چطور با کاربران خود رابطه برقرار میکنید تا بتوانید به سود برسید؟
تنها راه کاهش هزینه ها و به دنبال آن افزایش سود خود، سازماندهی منابع و برنامه ریزی دقیق برای انجام کار است.
2.1. ایجاد یک طرح
برنامه ریزی اگر اولین قدم استراتژیک برای شروع کار نباشد، یکی از مهمترین مراحل کار برای جذب کاربر برای اپلیکیشن شما خواهد بود. برنامه ریزی، هدف شما را مشخص میکند، راهکارهای رسیدن به هدف را تعیین میکند، مراحل انجام کار مدیریت میکند، شما را مسئولیت پذیر کرده و راه را برای رسیدن به هدف هموار میکند.
هنگام تهیه برنامه، ویژگی های شخصی و شخصیتی خود را مدنظر قرار دهید. این موضوع به شما کمک میکند راه های عبور از مشکلات را بهتر بیابید و مسیر موفقیت را منظم تر و سریعتر طی کنید.
اگر یک برنامه مدون و جامع داشته باشید میتوانید سرمایه گذاران بالقوه را جذب کنید و به آنها نشان دهید که خودتان برنامه را جدی گرفته و میدانید چه میخواهید و میخواهید به کجا برسید.
نکته مهم در نوشتن یک برنامه که گاهی فراموش میشود انعطاف پذیری در برنامه است. برای رسیدن به مقصد گاهی لازم است از مسیر اصلی کمی خارج شوید و تغییرات کوچکی در برنامه خود به وجود آورید. فقط مراقب باشید این انعطاف پذیری آنقدر زیاد نباشد که شما را به طور کامل از اصل برنامه دور کند.
پس از تدوین برنامه، منابع خود را بررسی کنید، اگر نیاز به استخدام افراد برای انجام بخش های مختلف کار دارید، به عنوان مثال برنامه نویس، نویسنده محتوا، طراح گرافیک، و بازاریاب، اقدام کنید. مطمئن شوید تیمی که انتخاب میکنید با برنامه و اهداف شما آشنایی کافی دارند و انعطاف پذیری لازم برای حضور در تیم را دارند.
2.2. هزینه جذب مشتری و همچنین نحوه بازگشت هزینه را تخمین بزنید
مدل تجاری شما احتمالاً به طور کامل به کاربران شما بستگی دارد. سود شما به طور مستقیم یا غیر مستقیم از آنها به شما میرسد. آنها یا محصول شما را میخرند یا با ارائه اطلاعات مورد نیازتان زمینه را برای کسب درآمد شما فراهم میکنند.
از طرف دیگر کاربران به نوبه خود انتظار دارند که شما محصولی را به آنها ارائه دهید که زندگی آنها را بهبود بخشد یا باعث شود از لحظات خود لذت ببرند.
اصل اولیه کسب و کار
قبل از اینکه برای جذب کاربر اقدامی بکنید باید همه هزینه ها را برآورد کنید. برای این کار کل هزینه ها را محاسبه کرده و آن را بر تعداد مشتریان تقسیم کنید. به این ترتیب میانگین هزینه ای که هر کاربر میپردازد یا درآمدی که شما به ازای هر کاربر خواهید داشت را محاسبه کنید. درآمد مستقیم یا غیرمستقیم شما باید بیشتر از هزینه متوسطی باشد که پرداخت میکنید.
2.3 مخاطبان خود را مشخص کنید
کاربران شما چه کسانی هستند؟ چه کسانی قرار است با استفاده از برنامه شما زمینه درآمدزایی را برایتان فراهم کنند؟ پاسخ دادن به این سوالها تنها راه موفقیت در زمینه ارائه یک برنامه مناسب و جذب مخاطب برای آن است. شناخت جامعه هدف، تبلیغات را هدفمند میکند و هزینه تبلیغات شما را به میزان زیادی کاهش میدهد.
با جستجو در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، کانال های تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، گوگل و… میتوانید در مورد علایق کاربران ایده آل خود تحقیق کنید. در ادامه این مطلب جزئیات و ترفندهای انجام این کار را بیشتر توضیح خواهیم داد.
2.4 معیارهای خود را مشخص کنید
برای ارزیابی برنامه خود باید معیارهای سنجش خود را مشخص کنید. معیارهای متفاوتی برای بررسی و ارزیابی برنامه وجود دارند ولی مهمترین آنها دو معیار زیر هستند.
● تعداد دانلود برنامه: مهمترین معیار سنجش یک برنامه تعداد دانلود برنامه است. همه ما برنامه را طراحی میکنیم تا مخاطبان آن را دانلود کنند و تعداد دانلود، موفقیت ما را در جذب مخاطب نشان میدهد.
● حجم دانلود: برای مشخص کردن حجم دانلود، تعداد دانلود را در روزهای مختلف هفته و ساعتهای شبانه روز اندازه گیری و آنالیز کنید. دانستن اینکه چه روزها و چه ساعتهایی از هفته و شبانه روز کاربران بیشتری برنامه را دانلود میکنند، به شما کمک میکند زمان تبلیغات خود را هدفمند کنید.
البته این دو، تنها معیارهای سنجش برنامه نیستند، ولی این دو معیار به شما کمک میکنند اشکالات احتمالی برنامه ریزی تبلیغات خود را اصلاح کرده و تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.
از دیگر معیارهای سنجش و ارزیابی برنامه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
● نرخ تبدیل - نسبت کاربران / افرادی که مشتری میشوند. افرادی که مشتری میشوند کسانی هستند که پس از دانلود برنامه به استفاده از آن ادامه میدهند.
● هزینه خرید مشتری (CAC) - کل هزینه های تقسیم شده توسط کل مشتریان. (در صورتی که اپلیکیشن شما رایگان نیست)
● هزینه در هر نصب - دانلود اپلیکیشن های مختلف، تمایل کاربران را برای نصب برنامه جدید کمتر میکند چون فضای موبایل آنها به مرور پر میشود و کاربر یا باید حافظه جانبی بخرد یا از خیر بعضی برنامه ها بگذرد. پس باید مطمئن شوید برنامه شما جزو برنامه های حذف شدنی نیست.
● هزینه (CPA) - هزینه لازم برای تبدیل کاربر به مشتری چقدر است؟
● بازگشت سرمایه (ROI) - آیا درآمد شما از برنامه هزینه های شما را پوشش میدهد؟
حال که برنامه ریزی خود را انجام داده اید و اشکالات احتمالی را پیش بینی کرده و انعطاف پذیری لازم را در آن دیده اید، وقت آن است که برای جذب کاربران خود اقدام کنید
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
دوره های آموزشی برنامه نویسی
انجام پروژه های برنامه نویسی
تدریس خصوصی برنامه نویسی
بیش از 7 سال از فعالیت جاواپرو میگذرد
جاواپرو دارای مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
جهت ارتباط مستقیم با جاواپرو در واتساپ و تلگرام :
09301904690
بستن دیگر باز نشو! |