menusearch
javapro.ir

JUnit چیست و چه کاربردی در توسعه نرم افزار دارد؟

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۷:۳
۱۳۹۹/۱۱/۹ پنج شنبه
(2)
(1)
JUnit چیست و چه کاربردی در توسعه نرم افزار دارد؟
JUnit چیست و چه کاربردی در توسعه نرم افزار دارد؟

کاربرد فریمورک JUnit در عیب یابی نرم افزار چیست؟

 

 

JUnit یک فریمورک است. در دنیای برنامه نویسی اندروید برای اینکه تست بر روی برنامه ها صورت بگیرد برنامه های زیادی وجود دارد که JUnit یکی از معروف ترین موارد است. این معروفیت به دلیل داشتن چهارچوب بسیار ساده آن است که سبب می‌شود نسخه های متعدد در زمانی سریع مورد تست قرار بگیرد

 

 

 

 

 

 

مباحث پرکاربرد و مهم زبان جاوا رو به صورت رایگان آموزش ببین

 

 

 

 

 

 

JUnit یک نوع تست نرم افزار است. این ابزار کمک می‌کند تا اشکالات نرم افزاری مشخص شوند. برخی از اشکالات نرم افزاری بسیار جزئی هستند و نیاز به زمان گذشتن طولانی برای پیدا کردن مشکل نخواهد بود و برخی دیگر از اشکالات به صورتی هستند که باید مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرند برای همه این موارد JUnit کمک می‌کند و رفع اشکال دقیق تر صورت می‌گیرد.
 


لزوم استفاده از JUnit


شاید سوال پیش بیاید که چرا باید از تست نرم افزار استفاده شود؟


یکی از مهمترین دلایل آن بررسی خطاهای موجود و خطاهای احتمالی است. برخی از خطاها در زمان توسعه نرم افزار رخ می‌دهد و بهتر است که هر چه زودتر بتوان آنها را کشف کرد. در واقع نقص های نرم افزار در زمان توسعه باید برطرف شده باشد در غیر این صورت استفاده از نرم افزار کار بسیار دشواری خواهد بود.


موضوع دیگر اعتماد و رضایت مشتری است. مشتریان که به دنبال نرم افزار هستند، در واقع یک پکیج بدون نقص می‌خواهند بسیاری از مشتریان از دنیای برنامه نویسی بی اطلاع هستند و یک نقص کوچک را به منزله عدم کارکرد درست کل نرم افزار قرار می‌دهند و این موارد دردسرساز می‌شود. JUnit کمک می‌کند تا رضایت دو طرفه ایجاد شود.


محصولی که ارائه می‌شود بیشترین حد کیفیت را دارد. اجرای JUnit سبب می‌شو تا کیفیت محصول نهایی بسیار بالاتر باشد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.


گاه مشتریان نیاز به امکانات گسترده تری در نرم افزار دارند به این ترتیب اجرای تست نرم افزار سبب می‌شود تا امکانات جدید با نسخه برنامه سازگار باشد. این موضوع بسیار گزینه پر اهمیتی بوده و باید از نظر نرم افزاری نیز مورد بررسی قرار بگیرد.


خبر جالب دیگر اینکه JUnit سبب می‌شو تا هزینه رفع خطا بسیار کاهش یابد در صورتی که اگر دیر شده باشد دیگر نمی‌توان انتظار داشت که نرم افزار با هزینه ارزان رفع خطا شوند. همه این موارد در دنیای برنامه نویسی اهمیت دارند.


JUnit ها در واقع یک پروسه پیش بینی خطای آینده هستند. گاه برخی از خطاها در زمان توسعه شکل می‌گیرد که بسیار گران تمام می‌شود بنابراین بسیار مهمتر است که هنوز دیر نشده پروسه رفع خطا صورت بگیرد و نتایج به طور دقیق ارزیابی شود.
 

 

 

 

اهمیت فریمورک Junit در زبان برنامه نویسی

 


JUnit در یک نگاه
بگذارید به زبانی ساده JUnit را تعریف کند. JUnit یک فریم ورک است. در دنیای اندروید برای اینکه تست بر روی برنامه ها صورت بگیرد برنامه های زیادی وجود دارد که JUnit یکی از معروف ترین موارد است. این معروفیت به دلیل داشتن چهارچوب بسیار ساده آن است که سبب می‌شود نسخه های متعدد در زمانی سریع مورد تست قرار بگیرد. در ابتدای این کلمه از حرف j استفاده شده است که اشاره به کلمه جاوا دارد.
 


تست واحد چیست؟
در دنیای JUnit ها اولین موضوع تست واحد است. تست واحد مجموعه ای از تست ها است که قرار است بر روی واحدهای بسیار کوچک برنامه یعنی کلاس و متدها نوشته و اجرا شود. این تست ها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که آیا همه اجزا درست کار می‌کنند یا خیر و این موضوع بسیار پر اهمیت است.


یک مثال ساده در این راستا به این صورت است که مثلاً اگر قرار است یک متد دو عدد را بگیرد و با هم جمع کند، این تست ها بررسی می‌کند که آیا نتیجه درست است یا خیر.


وقتی یکی از بخش های برنامه و این تست ها به درستی کار نکند و شکست بخورد اطمینان حاصل می‌شود که برنامه دچار مشکل است.

 

 

 

 

 تست خطا و رفع باگ برنامه نویسی

 

 


تست واحد چه مزایایی دارد؟


1-یکی از مهمترین مزیت های این تست ها بررسی نحوه عملکرد کدها است در واقع بررسی می‌کند که آیا کدها درست اجرا شده اند یا نه. ارزیابی صورت می‌گیرد که کدهای تغییر یافته شامل موقعیت به روز شده هستند هستند. البته که اگر قرار باشد کدها به اشتراک گذاشته شوند نیز JUnit ها کمک می‌کنند و عملکرد مناسبی دارند.

 


2-از دیگر مزایای JUnit ها می‌تواند به ارزیابی انتظارات برنامه نویسان اشاره کرد. در واقع این تست ها سبب می‌شود که برنامه نویس بداند که در کدام بخش از کد قرار دارد و از سوی دیگر بتواند روند کدنویسی را آسانتر پیش ببرد. سبب می‌شود که باگ ها یکبار برای همیشه برطرف شوند و این موضوع اهمیت زیادی بر روی کد خواهد داشت.

 


3-موضوع دیگر در مورد JUnit ها این است که زمان و هزینه برای رفع اشکال را به حداقل میرساند. به طور کلی زمان و هزینه در این زمینه اهمیت زیادی دارد. چندین تست در زمان بسیار کمی اجرا می‌شود و این اجرا ساز و کار مشخصی را دنبال می‌کند.

 

 

خصوصیات Junit در زبان برنامه نویسی


 

کدام بخش نرم افزار الزام به تست دارد؟
اینکه بخواهیم دقیق بگوییم که کدام بخش باید تست شود و کدام بخش نیاز به تست ندارد، امر غیر حرفه ای محسوب می‌شود.
برخی از توسعه دهندگان اینطور فکر می‌کنند که همه دستورانی که در داخل کد هستند نیاز به تست دارند که این عقیده هم می‌تواند درست باشد و هم می‌توان با حساسیت بالا بررسی شود.


اما برخی از بخش های برنامه قطعاً نیاز به JUnit ها دارند. مثلاً بخش های پیچیده برنامه و همینطور بخش هایی که شامل حساسیت های نرم افزاری هستن نیاز به تست دارند. در صورتی که قرار است به اپلیکیشن یک سری ویژگی های جدید اضافه شود باز هم باید از مجموعه تست ها استفاده کرد. JUnit ها سبب می‌شود که اپ شما در برابر ضعف ها و خطاها محافظت شوند.


البته نظر ما این است که تست گرفتن برای همه متدها کار پیچیده و زمانبری است. برخی از متدها در نرم افزار وجود دارند که کار چندان مهمی انجام نمیدهند برای چنین متدهایی نیاز به اجرای تست برای دستورات نیست.


اپ ها در بستر جی وی ام نوشته می‌شوند و این گزینه دارای یک بخش تست از پیش تعریف شده است که می‌تواند بر روی نرم افزار اثر بگذارد.
روال کار به این صورت است که در ابتدا روی بخش هایی از برنامه که شامل تست نبوده اند، JUnit اجرا شود تا بخش های چر خطا مشخص شود و سپس تمرکز بر روی بخش های اساسی صورت بگیرد به این ترتیب رفع خطا آسانتر صورت می‌گیرد و بسیار اثر بخش تر است.

 

 

کاربرد Junit در برنامه نویسی چیست؟

 

 


کاربرد JUnit
یک موضوع مهم در خصوص محل اجرای JUnit ها این است که برای برنامه کجا باید تست نوشته شود؟ در واقع نیاز به یک سری تغییرات در برنامه است و باید این تغییرات به طور دقیق و مشخص صورت بگیرد. فرض کنید که شما یک پروژه جدید در اندروید استودیو ساخته اید. در ساختار پروژه به طور پیش فرض دو بخش دیده می‌شود:


اولین بخش شامل androidTest است که مشخص است باید همه تست های بخش یو آی در این بخش قرار بگیرد. در شاخه تست یک سری تست های واحد ورود دارند. این تست ها در ماشین مجازی جاوا اجرا می‌شود. در واقع نیازی به دستگاه اندروید نیست. از سوی دیگر برای اینکه این تست ها انجام شود نباید از مولفه های اصلی اندروید استفاده کنید. مثالی از مولفه های اصلی اندروید: Activity یا Context


دو اصل مهم در مورد کاربرد JUnit وجود دارد. اول اینکه نباید برنامه با این تست ها بمباران شوند. به طور کلی جی یونیت ها باید به صورتی طراحی شده باشند که بتواند برای کدهایی که به خطا مشکوک هستند استفاده شوند. برخی از کدها آنقدر ساده هستند که شرایط اجرای مجدد ندارند به این ترتیب بسیار مهم است که رویکرد اجرای JUnit ها در فضای اصلی خود صورت بگیرد.


اصل دوم این است که بتوانید به شکل درست از JUnit ها اجرا بگیرید. در واقع موضوع از این قرار است که شما برای اجرای این تست ها باید برنامه را به صورت دسته بندی شده بنویسید. برنامه ها باید در قالب هایی نوشته شده باشند که دسترسی به بخش خطا آسان باشد در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که برنامه به درستی اجرا شود. توابع باید با دقت بیشتری تست شود و برخی از بخش ها نیز باشد تست دوباره شوند.


نتیجه گیری
JUnit ها دنیایی از تست ها هستند که سطح اجرای مشخصی را دنبال می‌کنند. هرچه وضعیت تست خا مشخص تر باشد می‌توان انتظار داشت که ساختار تست بهتر دنبال می‌شود.

 

خطایابی به واسطه JUnit ها سبب می‌شود تا هزینه های احتمالی به حداقل برسد از سوی دیگر این رویکرد اتفاق می‌افتد که افراد بتوانند به واسطه این تست ها ساختار بهتری برای کدها پیدا کنند. برخی از کدها هستند که نیاز به باز بینی های مجدد دارند.

 

این برنامه ها باید هم از نظر نوع کدها بررسی شوند و هم ساختاری داشته باشند تا بتوان از آنها بهترین استفاده را گرفت. دقت کنید که هرچه میزان اجرای کدها بهتر باشد می‌تواند انتظار بهتری از آنها داشت.

 

که برخی از خطاها بسیار پیچیده هستند و تست ها سبب می‌شود که هر بخش از خطا به نسبت بخش دیگر بهتر مورد بررسی قرار بگیرد. به هر صورت بسیاری از کدها به واسطه سطح اجرایی که دارند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و درصد خطا کاهش می‌یابد.

 

 

 

با نظرات خود زیر همین پست از جاواپرو حمایت کنید :)

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی