menusearch
javapro.ir

پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا همراه با آموزش

جستجو
پنج شنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۳:۴۹
۱۳۹۸/۷/۱ دوشنبه
(6)
(1)
پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا همراه با آموزش
پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا همراه با آموزش

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام خدمت دوستان عزیز و همراهان سایت www.javapro.ir

 

قبل از این که به آموزش شیوه ساخت بازی سنگ کاغذ قیچی به زبان جاوا بپردازیم تصاویر اجرای برنامه بازی سنگ کاغذ قیچی به زبان جاوا در محیط نتبینز را در زیر مشاهده کنید:

 

 

 

تصاویر اجرای پروژه بازی سنگ کاغذ قیچی در محیط نتبینز:

 

پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

دانلود سورس کدهای رایگان زبان برنامه نویسی جاوا

 

منبع پروژه های اپن سورس زبان برنامه نویسی جاوا

 

سورس کد رایگان پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

سورس کدهای رایگان زبان برنامه نویسی جاوا

 

دوره رایگان زبان برنامه نویسی جاوا
مرجع سورس کدهای رایگان جاوا

آموزش تصویری زبان جاوا

دوره رایگان آموزش زبان برنامه نویسی جاوا

 

 

 

آموزش ساخت بازی سنگ قیچی کاغذ:

در این پروزه قصد داریم بازی ساده و جالب سنگ – کاغذ –قیچی طراحی کنیم.ابتدا به بررسی قوانین و نحوه انجام این بازی می‌پردازیم.

آموزش ساخت بازی سنگ - قیچی کاغذ به زبان جاوا


( برگرفته از : از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد)
سنگ کاغذ قیچی یک بازی دونفره است که توسط دست بازیکنان انجام می‌گیرد. دو بازیکن هر دو با هم شروع به شمردن تا سه می‌کنند. این شمارش لزوماً با شمردن اعداد نیست بلکه معمولاً با گفتن سه واژهی سنگ و قیچی و کاغذ انجام می‌پذیرد. در انتهای شمارش دست خود را که به حالت مشت بالا نگه داشته‌اند پایین آورده و به یکی از سه حالت مجاز درمی‌آورند. در نهایت بازیکن برنده بر اساس قوانینی که برتر هر یک از حالت‌ها بر حالت دیگر را معلوم می‌کنند، مشخص می‌شود. در صورت همسان بودن حالت‌های دست این عمل تا پیروزی یکی بر دیگری ادامه پیدا می‌کند.

 

 

سورس کد رایگان پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

آموزش ساخت بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 


قوانین پیروزی:

 


•    سنگ قیچی را می‌شکند. (برنده سنگ)
•    قیچی کاغذ را می‌برد. (برنده قیچی)
•    کاغذ سنگ را می‌پوشاند. (برنده کاغذ)


با توجه به توضیحات داده شده به طراحی و پیاده سازی این بازی میپردازیم.

 

 

ابتدا طراحی ظاهری برنامه:
تصاویر زیر را در نظر داشته باشید

 

 

سورس کد پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا


آموزش ساخت بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

 


همان طور که تصاویر (1)و(2) و(3) مشاهده میکنید ابتدا یک صفحه تحت عنوان splash screen که شامل یک progress bar و یک تصویر از بازی است با تکمیل شدن progress bar به صفحه بعد که در آن به انجام بازی می‌پردازد وارد میشویم. همان طور که در تصویر مربوط به انجام بازی مشاهده می‌نمایید صفحه ما از دو بخش تشکیل شده است، بخش بالایی (با رنگ سبز) مربوط به Robot و بخش پایین (با رنگ بنفش) مربوط به بازیکن است.
تصویر(4) ظاهر برنامه ما است:

 

پروژه رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا
در تصویر(5) با کلیک کردن بر روی یکی از انتخاب های بازیکن (در زیر بر روی قیچی کلیک شده است) تصویر مربوط به انتخاب در محل مربوطه(JLable) قرار میگیرد و Robot نیز به صورت تصادفی یک انتخاب میکند و تصویر مربوط به انتخاب خود در محل مربوطه(JLable) قرار میگیرد. حال با توجه به قوانین پیروزی در این بازی هر کسی که برنده شد یک امتیاز به خودش اختصاص میدهد.


دوره رایگان آموزش جاوا

تصاویر بالا نمای کلی از پروژه ی ما است. حال این مراحل را مرحله به مرحله پیاده سازی میکنیم.

 

 

مراحل طراحی و پیاده سازی:


ابتدا یک پروزه ایجاد می‌نماییم نام آن را RockandPaperandScissors قرار میدهیم. تصاویر زیر:

 

سورس کد رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا


آموزش پروژه محور زبان برنامه نویسی جاوا

 

بعد از این کار باید یک فرمی برای طراحی صفحه splash خود در نظر بگیریم.
مانند تصاویر زیر:

 


سورس کد پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 


آموزش ساخت بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا


پروژه رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا


سورس کد رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

تصاویر 8 تا 11 برای ساخت یک فرم برای splash است. که در تصویر (12) فرم ما آماده شده است.

 

 

آموزش پروژه محور زبان برنامه نویسی جاوا

حال درون این فرم(تصویر (12)) باید طراحی مربوط به صفحه splash screen که شامل یک عکس و یک progress bar است انجام دهیم.

مطابق تصاویر زیر انجام میدهیم:

 

 

دوره رایگان آموزش جاوا

یک panel انتخاب کردیم و در فرم خود قرار میدهیم(قسمت 1 و2 تصویر بالا)
حال این panel را میکشیم تا کل فرم را بگیرد مانند تصویر (14):


بهترین منبع آموزش پروژه های جاوا

 

حال مانند تصاویر 15 تا 17 یک رنگ به عنوان background در نظر میگیریم( ما در اینجا رنگ آبی را در نظر گرفته ایم.)

 

بهترین منبه پروژه های رایگان زبان برنامه نویسی جاوا

 

آموزش پروژه محور زبان برنامه نویسی جاوا


سورس کد پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

حال درون این JPanel خود باید یک JLable برای نمایش عکس و یک progress bar قرار می‌دهیم. تصاویر زیر:

 

 

آموزش ساخت بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 


پروژه رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا


سورس کد رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

آموزش پروژه محور زبان برنامه نویسی جاوا

 


دوره رایگان آموزش جاوا

 

 

 

 

بهترین منبع آموزش پروژه های جاوا

 

 

حال برای JLable از قسمت properties از بخش icon تصویر را انتخاب میکنیم.
همه کارهای بالا باعث میشود تا صفحه ما مانند تصویر (24) شود:

 

 

بهترین منبع پروژه های رایگان زبان برنامه نویسی جاوا

قدم بعدی این است که یک فرم دیگری برای محل انجام بازی در نظر بگیریم

 

 

آموزش پروژه محور زبان برنامه نویسی جاوا

دوباره مانند قبل یک فرم جدید تهیه میکنیم(در اینجا فقط فرم کامل شده قرار میدهیم انجام کار مانند قبل به عهده خودتان. مثل ساخت صفحه splash) و نام آن را MyGame قرار میدهیم.
تصویر (26) تکمیل شده فرم MyGame است:

 


سورس کد پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

طراحی ظاهر بازی تمام است حال باید به کدنویسی آن بپردازیم.

ابتدا درون کلاس اصلی (تصویر(27)) باید کاری کنیم که با پر شدن progress bar به صفحه بعد برویم.

 

آموزش ساخت بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

 

پروژه رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا
کدهای تصویر (28) باعث میشود که با پر شدن progress bar از صفحه splash به صفحه MyGame برویم.
عدد درون sleep باعث روند پر شدن میشود که اگر هرچه کمتر باشد سرعت پر شدن progress bar بیشتر است و اگر هرچه بزرگتر باشد سرعت پر شدن progress bar کمتر است. ما بقی کد نیز مشخص است به محض اینکه شمارنده به 100 رسید فرم splash غیر فعال میشود و فرم MyGame فعال میشود.

حال وارد فرم MyGame میشویم .ابتدا متغیرهای مورد نیاز را تعریف میکنیم:تصویر(29)

 


سورس کد رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

دو متغیر اولی برای ذخیره امتیاز است.
آرایه رشته ای برای نگه داری لغات rock,paper,scissors است
آرایه بعدی برای نگه داری تصاویر مربوط به لغات است.
دو متغیر رشته ای برای این است که هرگاه ما یک از این لغات rock,paper,scissors
انتخاب کردیم درونش ذخیره شود روبات نیز به همین طریق.

حال این متغیرها را درون سازنده مقدار دهی میکنیم:تصویر(30)

آموزش پروژه محور زبان برنامه نویسی جاوا

حال متدهای مربوط به کلیک کردن بر روی هریک از دکمه های سنگ و کاغذ و قیچی را پیاده سازی میکنیم:

دکمه مربوط به سنگ:تصویر(31)

دوره رایگان آموزش جاوا

دکمه مربوط به کاغذ: تصویر(33)

 


بهترین منبع آموزش پروژه های جاوا

 

دکمه مربوط به قیچی:تصویر(34)

 


بهترین منبع پروژه های رایگان زبان برنامه نویسی جاوا

انتخاب روبات:


طبق متد زیر روبات به صورت تصادفی انتخاب میکند:

 

آموزش پروژه محور زبان برنامه نویسی جاوا


بررسی متد مربوط به مقایسه کردن و اینکه چه کسی برنده است:
متد check دو رشته به عنوان ورودی میگیرد، رشته اول انتخاب کاربر و رشته دوم انتخاب روبات.
حال این دورشته را با یکدیگر مقایسه کرده و شرایط برنده شدن را روی این دو رشته بررسی میکنیم.

 

 

سورس کد پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ پبه زبان جاوا
آموزش ساخت بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

 

متد مربوط reset _Game:


همه چیز به حالت اولیه ر میگردد.

پروژه رایگان بازی سنگ قیچی کاغذ به زبان جاوا

امیدوارم توضیحات قابل فهم بوده باشد.


سعید قلندری


این جلسه آموزشی را بصورت کامل و مرتب شده در لینک زیر دانلود کنید:(در صورت خرابی لینک گزارش دهید)

 

 

 دانلود رایگان کتاب اموزش زبان برنامه نویسی جاوا

لینک دانلود کتاب آموزش ساخت پروژه بازی سنگ قیچی کاغذ به همراه سورس کد آن

 

 


 

نشر این مطلب با ذکر منبع (لینک سایت) بلامانع است.

 

عضویت در کانال تلگرام

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

2 نظر
وحید
سه شنبه بیست و هشتم بهمن ۹۹
پاسخ
()
()
وحید
سلام وقتي پروژرو اجرا ميکنم اين ارور رو ميده لطفا راهنمايي کنيد Error: Could not find or load main class MyGame
پاسخ مدیر سایت
سلام.دلایلی مختلفی داره...کلاسی که درون آن متد main است را پیدا کنید و آن را run کنید
پاسخ مدیر سایت
mortKh
جمعه دوم آبان ۹۹
پاسخ
()
()
mortKh
سايت خوبي دارين، به من خيلي کمک کرده. با سپاس
هدر سایت
بلک فرایدی آکادمی جاواپرو،50% تخفیف روی تمامی دوره های جاوا تا 10 آذر 1403
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره معماری میکروسرویس ها (Microservices) با استفاده از Spring Boot و Spring Cloud
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی