menusearch
javapro.ir

آیا زبان جاوا همچنان جز زبان های پر کاربرد دنیا است؟

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۶:۲۱
۱۳۹۹/۹/۱۹ چهارشنبه
(7)
(0)
آیا زبان جاوا همچنان جز زبان های پر کاربرد دنیا است؟
آیا زبان جاوا همچنان جز زبان های پر کاربرد دنیا است؟

آیا زبان جاوا همچنان جز زبان های برنامه نویسی برتر است؟

 

 

 

زبان برنامه نویسی جاوا قدیمی است اما هنوز جز زبان های پرکاربرد و محبوب دنیا است. جاوا قابلیت های خوبی برای استفاده در جدیدترین مدلهای رایانش ابری - برنامه های بدون سرور و فاس دارد. ویژگی های زبان برنامه نویسی جاوا با ویژگی های برنامه های مدرن همپوشانی دارند و به نظر می‌رسد زبان جاوا با داشتن این ویژگی ها هنوز جز زبان های پر کاربرد دنیا است.

 

 

 

 

مباحث پرکاربرد و مهم زبان جاوا رو به صورت رایگان آموزش ببین

 

 

 

 

 

آیا زبان جاوا همچنان جز زبان های پرکاربرد دنیا است؟


سال 2020 سال ورود جاوا به 25 سالگی بود. 25 سالگی برای یک زبان برنامه نویسی بدین معنا است که آن زبان از نظر استانداردهای برنامه نویسی بسیار قدیمی است. این امر یکی از دلایلی است که خیلی ها تعجب می‌کنند و می‌پرسند آیا جاوا هنوز به عنوان یک زبان برنامه نویسی کاربرد دارد؟


با گذشت 25 سال، جاوا هنوز خیلی خوب کار می‌کند. بیش از 90٪ شرکتهای عضو فورچون 500 از زبان جاوا استفاده می‌کنند. آمار و ارقام مربوط به شاخص تیوبی نشان می‌دهد که جاوا محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است. این شاخص چندین بار در سال به روز می‌شود. طبق آخرین گزارش، ده زبان برنامه نویسی برتر در زیر نشان داده شده است. توجه داشته باشید که زبان جاوا از سال 2004 به طور مداوم جایگاه شماره یک را حفظ کرده است.

 

 


10 زبان برتر برنامه نویسی از انجمن تیوبی

زبان جاوا برترین زبان برنامه نویسی

 

 

زبان جاوا در حال تکامل است. این جاوا است که معمولاً در بخشهای مختلف توسعه نرم افزار، از توسعه وب و تلفن همراه گرفته تا فناوریهای پرطرفدار مانند ابر داده ها، اینترنت اشیا، بلاکچین و هوش مصنوعی (AI) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال 2018، جاوا به یک چرخه انتشار جدید 6 ماهه روی آورد. پیش از این، نسخه های جدید جاوا هر دو یا سه سال یک بار منتشر می‌شد، در حالی که گاهی اوقات ما مجبور بودیم شش تا هفت سال منتظر نسخه جدید آن باشیم. اما با شروع جاوا 10، هر سال نسخه های تازه ای در مارس و سپتامبر منتشر می‌شوند که جامعه جاوا را در لبه برتر نوآوری قرار می‌دهد. به طور طبیعی، تعداد مشاغل برای توسعه دهندگان جاوا در سطح جهانی در حال رشد است. امروزه نزدیک به 8 میلیون برنامه نویس جاوا در سراسر جهان وجود دارد. و این یکی از اصلی ترین دلایلی است که بسیاری از سازمانها در پروژه های توسعه خود این زبان را انتخاب می‌کنند.

 

 


کاربرد جاوا برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان
طبق نظرسنجی توسعه دهندگان اینترنت اشیا، توسعه دهندگان راه حل های نرم افزاری برای دستگاه های اینترنت اشیا، زبان جاوا را به عنوان مهمترین زبان برنامه نویسی در این زمینه انتخاب می‌کنند. یکی از دلایل اصلی آن در قابلیت جابجایی بالای زبان جاوا است. از آنجا که جاوا در JVM (ماشین مجازی جاوا) اجرا می‌شود، توسعه دهندگان می‌توانند با JVM از پیش نصب شده، کد جاوا را به هر تراشه، دستگاه یا بسته نرم افزاری منتقل کنند. یکی از بزرگترین دلایل متداول بودن جاوا برای توسعه دهندگان استقلال بستر های نرم افزاری است. برنامه های جاوا می توانند روی چندین نوع مختلف رایانه اجرا شوند. تا زمانی که رایانه دارای JRE (محیط اجرای جاوا) باشد، یک برنامه جاوا می‌تواند بر روی آن اجرا شود.

 

 

کاربرد زبان جاوا برای توسعه دهندگان

 

 

استیو زارا برنامه نویسی با تجربه بیش از 40 سال در زمینه برنامه نویسی است. زارا معتقد است هیچ نشانه ای از کاهش استفاده از زبان جاوا وجود ندارد. در مقابل، او می‌گوید این یک زبان در حال تکامل است که تقریباً به طور منحصر به فردی پایداری را با نوآوری ترکیب می‌کند. او با برجسته کردن ماندگاری زبان، اظهار می‌دارد که کدی که شما ممکن است 15 سال پیش نوشته باشید با جدیدترین JVM اجرا می‌شود. قابل حمل بودن جاوا به استفاده گسترده و محبوبیت آن کمک می‌کند، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که توسعه دهندگان نرم افزار به انتخاب جاوا ادامه می‌دهند. جاوا یک زبان شی گرا است بدین ترتیب قوی، ایمن و نسبتاً ساده تر و آسان تر از زبان هایی مانند C و ++C است. زبان های شی گرا حل مشکلات پیچیده را آسان می‌کنند و مدولار بودن و تجزیه پذیر بودن بیشتری را ارائه می‌دهند.
ویژگی هایی که باعث محبوبیت و کاربرد جاوا می شوند:

 

 


1- قابلیت جابجایی:

به لطف ماشین مجازی جاوا (JVM)، جاوا می تواند تقریباً بر روی هر سیستم اجرا شود. همچنین جاوا محبوب ترین زبان برای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی است، بنابراین اکثریت برنامه های اندروید در جاوا ساخته شده اند.

 

 


2- مقیاس پذیری:

جیمز گاورنر جمله ای گفته است: "وقتی شرکت های وب بزرگ می‌شوند، به فروشگاه جاوا تبدیل می‌شوند". زبان جاوا به دلیل مقیاس پذیری ساخته شده است، به همین دلیل در بین شرکت ها و استارتاپ های مقیاس سازی بسیار محبوب است (برای مثال توییتر برای مقیاس گذاری از روبی به جاوا منتقل شد) از آنجا که جاوا یک زبان نوع استاتیک است، نگهداری آن سریعتر و آسان تر است. همچنین سازگار با گذشته است، به این معنی که نسخه های قدیمی زبان حتی پس از انتشار نسخه های جدید نیز کاملاً اجرا می‌شوند.

 

 


3- کاهش ریسک های امنیتی:

اشاره گرها در جاوا جایی ندارند. شیئی که آدرس حافظه یک مقدار دیگر را نگهداری می‌کند و با این کار موجب دسترسی ناخواسته ای به حافظه می‌شود را اشاره گر می‌گویند. جاوا یک ابزار مدیریت امنیت دارد. این ابزار نوعی سیاست امنیتی برای هر برنامه است و در آن قواعد دسترسی خاصی تعریف می‌شود. بدین ترتیب امکان اجرای برنامه های جاوا درون یک محیط آزمایشی وجود دارد و در نهایت خطر آسیب از بین می‌رود.

 

 


4- ثبات و جامعه عظیم:

جامعه عظیم کاربران در مورد محبوبیت آینده جاوا نقش موثری بازی می‌کند. توسعه دهندگان می‌دانند که با سرمایه گذاری در جاوا سود بلند مدتی کسب خواهند کرد. زبان جاوا به لطف جامعه بزرگی که از آن پشتیبانی می‌کند، حمایت اوراکل و همچنین نعمت برنامه ها و زبان هایی که همچنان روی ماشین مجازی جاوا اجرا می‌شوند چنین عمر درازی یافته است. جامعه توسعه دهنده های جاوا نیز بی همتا است. جامعه عظیم کاربران جاوا در محبوبیت جاوا نیز سهم به سزایی داشته است.

 

 


5- مقاوم بودن:

مقاوم بودن یکی از ویژگی های کدهای جاوا است. به این معنی که کم پیش می‌آید برنامه از هم پاشیده یا شکسته شود. دستگاه مجازی جاوا بررسی هایی روی نوع یک شی انجام می‌دهد تا از یکپارچگی آن اطمینان حاصل کند. این امر بدین منظور انجام می‌شود تا از شکسته شدن آن جلوگیری شود. جاوا سازوکارهای نیرومندی در زمینه تخصیص و آزادسازی خودکار حافظه و مدیریت خطا دارد. این موضوع نیز موجب افزایش مقاومت برنامه ها می‌شود. از بین ویژگی های جاوا سه ویژگی مقیاس پذیر بودن، ایمنی و مقاوم بودن جز سه رکن اصلی برنامه های مدرن است و به نظر می‌رسد وجود این سه ویژگی در جاوا کمک می‌کند این زبان به حیات خود ادامه دهد.

 

 

 

 

زبان جاوا همچنان مدرن ترین زبان برنامه نویسی است

 

 

 

 

آینده جاوا
متخصصان حوزه توسعه نرم افزار تاکید دارند که زبان جاوا در آینده نزدیک به عنوان یکی از پر کاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان باقی خواهد ماند. چارچوب های جاوا از طریق عملکرد واکنشی، پشتیبانی خوبی برای برنامه های جریانی پیشرفته ارائه می‌دهند. این چارچوب ها قابلیت های خوبی برای استفاده در جدیدترین مدلهای رایانش ابری - برنامه های بدون سرور و فاس دارند.

 

 

آینده زبان برنامه نویسی جاوا چگونه است؟

 

 


تغییر زبان دشوار است، بنابراین جاوا همچنان پیشرو خواهد بود. در مورد آینده جاوا اظهار نظر آندرس والگرن مدیر ارشد فنی شرکت الکتریک کلود جالب است. والگرن می‌گوید "ما نمی‌توانیم سرمایه گذاری که در صنعت و آموزش انجام داده ایم را دور بریزیم". نیازی به یادگیری زبان جدید و شروع آن از ابتدا نیست. به همین ترتیب، مهم است که جاوا در محیط های جدید خوب اجرا شود". سوارم اسریواستاوا معتقد است که زبان جاوا ارزش یادگیری دارد. وی مهمترین کاربردهای جاوا را 1- ساخت برنامه های اندرویدی 2- برنامه های وب جاوا 3- ابزارهای نرم افزاری 4- برنامه های مالی و 5- کاربردهای علمی می‌داند.


منابع


1- Why should you learn Java in 2020? By Malcom Ridgers March 05, 2020.

https://www.itproportal.com.
2- A Look At 5 of the Most Popular Programming Languages of 2019 BEN PUTANOAUGUST 30, 2019.
https://stackify.com/popular-programming-languages-2018
3- Why is Java so popular for developers and programmers? By Jamie Mercer.
https://www.frgconsulting.com/blog/why-is-java-so-popular-developers
4- Is Java Still Used in 2020? Artem Sinitsyn.
https://www.scnsoft.com
5- Why Does Java Remain So Popular? Diana Gray Sr. Principal Curriculum Product Manager.
https://blogs.oracle.com
6- https://www.zdnet.com

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی