menusearch
javapro.ir

اگر یک دوره برنامه نویسی این ویژگی ها را نداشته باشد هرگز آن را نخرید!

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۶:۴۸:۲۵
۱۳۹۹/۹/۲۷ پنج شنبه
(2)
(0)
اگر یک دوره برنامه نویسی این ویژگی ها را نداشته باشد هرگز آن را نخرید!
اگر یک دوره برنامه نویسی این ویژگی ها را نداشته باشد هرگز آن را نخرید!

راهنمای انتخاب یک دوره برنامه نویسی مناسب

 

 

برنامه نویسی رشته ای همواره در حال پیشرفت است. زبان های جدید برنامه نویسی جایگزین زبان های قبلی شده و برای افراد مفید خواهد بود که دوره های آموزشی برنامه نویسی را بگذرانند و برنامه نویسی را به صورت حرفه ای بیاموزند تا در دنیای فناوری واقعاً شکوفا شوند. یک دوره آموزش برنامه نویسی بایستی مهارت های سخت و نرم را به طور همزمان آموزش بدهد.

 

 


یک دوره آموزش برنامه نویسی چگونه باید باشد؟


برنامه نویسی رشته ای همواره در حال پیشرفت است. 20 سال پیش، هیچ دانشجوی علوم کامپیوتری تصور نمی‌کرد که برنامه نویسی این چنین پیشرفت کند. اما طی سال های اخیر، برنامه نویسی به یک موضوع داغ در دنیای فناوری تبدیل شده است. با تکامل زبانهای برنامه نویسی رایانه ای، مشخص است که زبان های برنامه نویسی خاصی وجود خواهند داشت. زبان های جدید برنامه نویسی جایگزین زبان های قبلی شده و برای افراد مفید خواهد بود که دوره های آموزشی برنامه نویسی را بگذرانند و برنامه نویسی را به صورت حرفه ای بیاموزند تا در دنیای فناوری واقعاً شکوفا شوند.

 

 

 


شکی در این نیست که دوره های برنامه نویسی مفید هستند و در بسیاری از موارد کمک می‌کنند ما به هدف خود برسیم، اما سوال این است که کدام دوره برنامه نویسی را باید برای پاسخگویی به نیازها و سطح مهارت خود انتخاب کنیم؟ یا اساسا ویژگی های یک دوره آموزش برنامه نویسی چیست؟ برای دانشجویان رشته کامپیوتر، دوره ها و کلاس های برنامه نویسی معمولاً قسمت اصلی برنامه درسی دانشگاهی است. اما اگر در سایر رشته ها مثل زیست شناسی یا روانشناسی گرفته تا مخابرات یا پرستاری هستید، انتخاب اینکه چه دوره ای مناسب شماست و یا اصولا یک دوره اموزشی برنامه نویسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد برایتان چندان روشن نیست.

 

 

 

 

چطور یک دوره خوب برنامه نویسی را پیدا کنیم؟

 

 

 


انتخاب دوره آموزش برنامه نویسی
حتماً شما هم افرادی را دیده اید که در مورد کلاس برنامه نویسی صحبت می‌کنند و می‌گویند دوره های برنامه نویسی سخت و دشوار است و در آخر از ناکامی و حتی انصراف خود از آن کلاس ها سخن به میان می‌آورند. دلیل خوبی برای ترس از شرکت در یک دوره برنامه نویسی وجود دارد اگر سطح دانش کامپیوتری شما پایین تر از دوره باشد. افرادی که این داستان ها را تعریف می‌کنند معمولاً در انتخاب دوره های برنامه نویسی اشتباه می‌کنند.

 

 


در انتخاب یک دوره آموزش برنامه نویسی بایستی به سه مورد فکر کنید:


1- سطح دانش کامپیوتر شما و سطح دوره
2- کاربردی بودن مباحث دوره
3- رسیدن به یک مزیت رقابتی در زمینه شغلی بعد از پایان دوره

 

 

کدام دوره برنامه نویسی را انتخاب کنیم؟

 

  • قبل از انتخاب دوره برنامه نویسی، سطح دوره، کاربردی بودن و مزیت رقابتی دوره را بسنجید.

 

به طور مثال از خود بپرسید کدام دوره ها با سطح دانش من هماهنگی بیشتری دارد یا آیا بعد از تمام کردن دوره می‌توانم آنچه یاد گرفته ام را به کار ببرم؟ آیا دوره فعلی به من یک مزیت رقابتی خواهد داد؟ در کنار این سه مورد، دوره های آموزش برنامه نویسی بایستی مجموعه ای از ویژگی هایی را داشته باشند تا موجب آموزش بهتر کارآموزان شوند.
ویژگی های یک دوره آموزش برنامه نویسی

 

راهنمای انتخاب یک دوره آموزش برنامه نویسی خوب

 

 

 

  • یک دوره آموزش برنامه نویسی بایستی مهارت های سخت و نرم را به طور همزمان آموزش دهد.

 

 

داشتن مجموعه ای کامل از مهارت های سخت افزاری مانند JAVA، Python و ++C برای برنامه نویسان لازم است، اما کافی نیست. برخی از افراد، خواه از طریق سبک زندگی، شغل قبلی، استعدادها و یا محیط پیرامون خود، بیش از سایرین به یک برنامه نویس موفق تبدیل می‌شوند. چرا اینگونه است؟ به نظر می‌رسد صرف یادگیری زبان های برنامه نویسی خاص، یک برنامه نویس موفق نمی‌سازد.

 

اکثر افراد وقتی دنبال یک دوره برنامه نویسی هستند فقط یادگیری زبان های برنامه نویسی را مد نظر قرار می‌دهند اما برنامه نویسان موفق در دوره هایی شرکت کرده اند که علاوه بر مهارت های سخت افزاری برخی ویژگی های دیگر را نیز در دوره ها اموزش دیده اند. پس یک دوره آموزش برنامه نویسی بایستی مهارت های نرم و سخت را همزمان آموزش دهد. "مهارت های سخت" به توانایی های قابل اندازه گیری اشاره دارد که با گذشت زمان از طریق تمرین یا مطالعه ایجاد می‌شوند. از طرف دیگر، "مهارت های نرم" توانایی هایی است که افراد را قادر می‌سازد تا در محیط کار قرار بگیرند و یا به طور موثر با دیگران کار کنند. مهارت های برنامه نویس اغلب خلاقیت را با عناصر فنی و تحلیلی ترکیب می‌کند. از بسیاری جهات، برنامه نویسی نشانگر ادغام کامل هنر و علم است. برخی از مهمترین مشخصه های یک دوره آموزش برنامه نویسی عبارتند از:

 

1- داشتن اساتید مجرب
از ویژگی های مهم هر دوره آموزشی داشتن اساتید مجرب و سطح بالا است. برنامه نویسی نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه با توجه به ماهیت این رشته، داشتن یک استاد مجرب اهمیت دو چندان دارد.


2- آموزش زبان های برنامه نویسی (مهارت سخت)
کد به زبان های برنامه نویسی مانند C++، SQL، Java، یا Python نوشته شده است. از برنامه نویسان انتظار نمی‌رود که هر زبان برنامه نویسی موجود را بدانند، اما داشتن مهارت حداقل در دو زبان برای افزایش فرصت های شغلی مفید خواهد بود. اکثر برنامه نویسان معمولاً زمینه تخصصی خود را انتخاب و سپس زبان برنامه نویسی را که برای آن زمینه مناسب تر است یاد می‌گیرند. پس یک دوره برنامه نویسی بایستی مهارت در زبان های برنامه نویسی را در شما ایجاد کند.

 

 

 

ویژگی یک دوره آموزشی برنامه نویسی

 

 

 

 

  • آموزش زبان های برنامه نویسی: قبل از انتخاب دوره از زبان هایی که در دوره تدریس می‌شود بایستی آگاه بود.

 


3- آموزش مهارت حل مساله

اگر می‌خواهید یک کد بنویسید، بعضی اوقات همه چیز اشتباه پیش می‌رود. این امر زیاد اتفاق می‌افتد و طبیعی است. بخش بزرگی از فرآیند کدگذاری آزمایش و خطا است. افرادی هستند که این مسئله را بسیار ناامیدکننده می‌دانند. کد اغلب برای حل یک مشکل نوشته می‌شود. شما باید توانایی شناسایی مشکلات و ارائه کارآمدترین راه ها برای حل آنها را از طریق برنامه نویسی داشته باشید. حل مساله مهارتی نیست که ذاتی باشد یا از هنگام تولد در ما وجود داشته باشد حل مساله مهارتی است که قابل آموزش و یادگیری است.


4- آموزش مربوط به یادگیری مفاهیم و به کار بردن آنها برای سایر مشکلات
توانایی یادگیری مفاهیم و به کار بردن آنها برای سایر مشکلات، مهارت اساسی برنامه نویسان است. این امر به ویژه هنگام نوشتن ورق های سبک آبشار (CSS)، که سبک ها برای سطح بالای یک صفحه وب اعمال می‌شوند و سپس برای سایر عناصر موجود در صفحه استفاده می‌شوند بسیار مفید است.

 

5- کاربردی بودن
یکی از ویژگی های دوره های آموزش برنامه نویسی روش های کاریابی است. درست است که دوره های آموزشی روی آموزش برنامه نویسی تمرکز دارند اما به نظر می‌رسد کاربردی کردن آموزش هم بایستی جز برنامه دوره ها باشد.


6- آموزش مهارت های ارتباطی
برنامه نویسان معمولاً بیشتر وقت خود را به کار انفرادی مقابل کامپیوتر می‌گذرانند. با این حال، بسیاری از شرایط خصوصاً هنگام کار در پروژه های بزرگ یا پیچیده شما را ملزم به برقراری ارتباط با سایر برنامه نویسان و اعضای تیم می‌کند. مهارت های ارتباطی عالی شما را قادر می‌سازد تا به طور موثر با دیگران کار کنید و ایده ها و راه حل ها را به اشتراک بگذارید. ارتباط عنصری مهم در برنامه نویسی است - شما نیاز به مکالمه با مشتریان، سایر بخشها و یا حتی سایر همکاران خود دارید که دارای درجه تجربه متفاوت در یک موضوع خاص هستند. مهارتهای ارتباطی خوب مستقیماً با مهارتهای رشد و توسعه ارتباط دارند. یک برنامه نویس عالی قادر است مشکلات را به وضوح درک کند، آنها را به فرضیه تقسیم کند و راه حل هایی را به صورت منسجم پیشنهاد دهد.

 

 

انتخاب یک دوره برنامه نویسی مناسب

 

 

 

 

  • ارتباط عنصری مهم در برنامه نویسی است.

 

 

7- سازگاری و به روز بودن
کار روی پروژه هایی که از روز اول تا آخر تغییر ندارند، کمی شبیه به نوعی برنامه نویسی راکد است. الزامات و محدوده های پروژه در برنامه نویسی همیشه تغییر می‌کند. این بخشی از کار است که کار را بسیار هیجان انگیز می‌کند. مدیریت پروژه چابک، که در سالهای گذشته بسیار محبوب شده است، همه چیز در مورد سازگاری با تغییر است. شما باید مایل باشید و بتوانید به عنوان یک برنامه نویس با آن کنار بیایید.


برنامه نویسی، مانند تقریباً همه مشاغل مربوط به فناوری رایانه، مستعد تغییرات بسیار سریع است. فناوری نه تنها با سرعت نفس گیری تکامل می‌یابد، بلکه روندها نیز تغییر می‌کنند، گاهی اوقات باید مایل باشید در عرض چند ماه چیزهای جدیدی یاد بگیرید. این بدان معنی است که مهارت های خود را متناسب با بازار و کل فن آوری در فواصل منظم تازه و به روز کنید. این یک مهارت حیاتی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق در طولانی مدت است. سعی کنید در کلاس هایی ثبت نام کنید که مرتبا دوره های خود را به روز می‌کنند.

 


8- آموزش مدیریت زمان و وظیفه شناسی
یک برنامه نویس عالی بسیار قابل اعتماد است. آنها اخلاق کاری قوی دارند و در جلسات به موقع حاضر می‌شوند. یک مهارت مهم توانایی تخمین میزان زمان لازم برای انجام یک کار، برقراری ارتباط با این موضوع و تحویل آن است.

 

 

 

 

چگونه یک دوره برنامه نویسی خوب را بشناسیم؟

 

 

 


9- آزمون مهارت ها
یک دوره برنامه نویسی بایستی جلسات آزمون مهارت داشته باشند. برای مثال مراحل برنامه نویسی را شبیه سازی کنند. به کارآموزان یک مسئله یا سناریو بدهند و ببینند که چگونه آنها با مسئله ارتباط برقرار می‌کنند. یا از کارآموزان بخواهند که برآورد کنند که چه مدت زمان برای برنامه نویسی احتیاج دارند، و ببینند چه سوالاتی را در مورد آن می‌پرسند. دوره آموزشی صرفا نباید یاد دادن باشد دوره هایی را پیدا کنید که آزمایشی باشند.


منابع


1- https://www.makeuseof.com
2- https://www.indeed.com

 

برنامه نویسی ، برنامه نویس ، برنامه نویسان ، دوره آموزش برنامه نویسی ، دوره برنامه نویسی ، دوره جاوا ، دوره اندروید ، دوره برنامه نویسی اندروید ، دوره برنامه نویسی جاوا ، دوره آموزشی برنامه نویسی ، انتخاب دوره برنامه نویسی ، انتخاب دوره برنامه نویسی اندروید ، انتخاب دوره اندروید ، انتخاب دوره جاوا ، زبان های برنامه نویسی ، دوره زبان برنامه نویسی ، ویژگی دوره برنامه نویسی ، خصوصیات دوره برنامه نویسی ، مهارت برنامه نویسی ، زبان برنامه نویسی ، آموزشگاه برنامه نویسی ، آموزشگاه برنامه نویسی اندروید ، آموزشگاه برنامه نویسی جاوا ، موسسه جاوا ، موسسه اندروید ، آموزشگاه جاوا ، آموزشگاه اندروید ، سفارش پروژه برنامه نویسی ، انجام پروژه برنامه نویسی ، انجام پروژه جاوا ، انجام پروژه اندروید ، سفارش اپلیکیشن اندروید ، پیکج آموزش برنامه نویسی ، دوره آنلاین برنامه نویسی ، آموزش آنلاین جاوا ، آموزش آنلاین اندروید ، آموزش آنلاین برنامه نویسی ،
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
پژمان
پنج شنبه دوم آذر ۰۲
پاسخ
()
()
پژمان
سپاس عالي بود
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی