menusearch
javapro.ir

چرا همین الان باید توسعه اپلیکیشن اندروید را فرا گیرید؟

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۹:۱۸
۱۳۹۸/۶/۱۴ پنج شنبه
(9)
(0)
چرا همین الان باید توسعه اپلیکیشن اندروید را فرا گیرید؟
چرا همین الان باید توسعه اپلیکیشن اندروید را فرا گیرید؟

امروزه متقاضیان توسعه دهندگان وب افزایش یافته است. سیستم اندروید بازار دستگاه های موبایل را احاطه کرده است. گوگل نیز گوگل پلی استور خود را که زمانی اشباع شده بود به روز رسانی کرده و هنوز هم جاوا مهمترین زبان برنامه نویسی است. در سال 2018 تقریبا هر کسی دارای یک دستگاه موبایل بود که اکثریت آنان با سیستم اندروید راه اندازی می‌شد. هیچ زمانی بهتر از الان برای یادگیری توسعه اپ اندروید وجود نداشته است. توسعه اپلیکیشن های اندروید جز بیست شغل برتر و رو به رشد بوده جهان بوده است.

 

 


بازار مشاغل به شدت به توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید نیازمند است. در طی 6 الی 7 سال گذشته آینده شغلی توسعه دهنده اندروید در حال افزایش بوده است. اجازه دهید ببینیم اوضاع از چه قرار است..


اول از همه اینکه، شغل توسعه دهنده اندروید در وب سایت کاریابی ایالات متحده، در میان 8000 شغل موجود ذکر شده است. توجه داشته باشید که این سایت تنها یکی از وب سایت های مشاغل در جهان است.


دوم، بر اساس آمار نیروی کار، شغل توسعه دهنده اپلیکیشن اندروید انتظار می‌رود با 31 درصد رشد روبرو شود که این برابر 255 هزار شغل از سال 2016 تا 2026 است. در میان 20 رتبه برتر مشاغل در حال رشد، شغل توسعه دهنده اپلیکیشن اندروید در رتبه نهم قرار دارد.

بنابراین، اگر هدف شما یافتن شغلی به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن اندروید است، باید بدانید که دارای آینده روشنی است.

 


حقوق شغل توسعه دهنده اپلیکیشن اندروید چه قدر است؟


آمارهای دیگر نشان می‌دهد که متوسط حقوق یک توسعه دهنده اندروید در ایالات متحده، 123 هزار دلار در سال است. این رقم قابل توجهی است.


اکنون، توسعه و فروش گوگل پلی داستان متفاوتی دارد. حقوق آن بستگی به کیفیت اپلیکیشن، بازار آن، توانایی شما در توسعه محصول نهایی و هزاران عامل دیگر که در راه اندازی و توسعه آن دخیل است، دارد. اکثر دستگاه های موبایل توسط اندروید راه اندازی می‌شوند.

 

 

اندروید هنوز هم سیستم عامل اصلی موبایل است.


دو اتفاق مهم در حال وقوع است که می‌تواند خبر خوبی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید باشد:
اول اینکه تعداد افرادی که از موبایل استفاده می‌کنند در حال افزایش است و دیگر اینکه اکثر این دستگاه ها توسط سیستم عامل اندروید راه اندازی شده اند. از آنجا که گوشی های هوشمند توانمندتر می‌شوند و کارهای مربوط به توسعه اپلیکیشن اساسا با کامپیوتر انجام می‌شود می‌توانید پیش بینی های زیر را انتظار داشته باشید:


-    تعداد کاربران دستگاه موبایل افزایش می‌یابد.
-    فرصت نوآوری و اپلیکیشن های جدید برای این امر مهیا خواهد بود.

امروزه روشن است که مردم از موبایل بیش از لپ تاپ و یا کامپیوتر استفاده می‌کنند. بیش از پنجاه درصد ترافیک وب سایت جهانی از طریق موبایل صورت گرفته است. حمل موبایل راحت از هر وسیله دیگری است و تقریبا در همه جا و هر زمانی قابل دسترسی است. به همین خاطر است که طراحی موبایل نیز در سال های گذشته از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در این میان، اکثر دستگاه های موبایل از اندروید استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که توزیع جهانی سیستم عامل موبایل در مورد اندروید 75% و برای ios، در حدود 22% بوده است. مابقی نیز به دیگر سیستم عامل های کوچکتر تعلق دارد.از طرفی، اندروید بازار دستگاه های موبایل را اشباع کرده است. به همین خاطر توسعه دهندگان اندروید تعداد مشتریان بسیار بالاتری را به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

آموزش رایگان صفر تا پیشرفته برنامه نویسی اندروید جاواپرو

 

 


گوگل پلی استور به سرعت در حال بهبود بازار اپلیکیشن موبایل است.


در طی چند سال گذشته، گوگل پلی استور توسط میلیون ها اپلیکیشن اشباع شده بود. خوشبختانه، خط مشی های جدید گوگل رقابت را تنگ تر کرده است.


آمارهای مربوط به تعداد اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی استور که از سال 2009 تا 2018 منتشر شد نشان داد که تعداد اپلیکیشن های اندروید گوگل پلی استور 2.6 میلیون نسخه است. این رقم از مارس 2018، به یک میلیون کاهش یافته است. شاید فکر کنید کاهش 30 درصدی، تعداد اپلیکیشن های اندروید در بازار نمی‌تواند چیز بدی باشد. این یک پرچم قرمز است. اما برای مصرف کنندگان و مشتریان می‌تواند واقعا خوب باشد. اجازه دهید توضیح دهیم.


ابتدا نگاهی به خط مشی های اصلی گوگل پلی استور که در جولای 2018 در جهت کاهش یک میلیونی اپلیکیشن ها به روز رسانی شد، نگاهی بیندازیم.


1-    خط مشی خطر کودک برای جلوگیری از نفوذ تِم بزرگسالان در اپلیکیشن های کودکان مانند مسائل جنسی و حذف این نوع برنامه ها.


2-     خط مشی مربوط به حذف اپلیکیشن های فروش محصولات خطرناک مانند اسلحه گرم، مواد منفجره، مهمات، و یا ابزارهای اشتعال زا.


3-    خط مشی اسپم جهت حذف محتوای تکراری و اپلیکیشن های disallow که صرفا تبلیغاتی هستند. اپلیکیشن ها باید دارای محتوای ارزشمند برای کاربران باشند. در همین راستا، اپلیکیشن هایی که از پیام های تبلیغاتی سو استفاده می‌کردند و یا به کرات از آن استفاده می‌کردند از گوگل پلی استور حذف شدند.


4-  خط مشی عدم معرفی که لزوما اپلیکیشن هایی را هدف قرار داده که با مخفی کردن اطلاعات مهم مانند کشور و یا منشا خود سعی در گمراه کردن کاربران داشته است.


در حقیقت، زمانی که من یک اپلیکیشن در گوگل پلی استور منتشر کردم چندین سال بود که دست نخورده باقی مانده بود و به روز رسانی نشده بود. این برنامه چندین سال پیش بر اساس یک پروژه تحقیقاتی در مدرسه توسعه یافته بود. خوب حذف آن خبر خوبی بود. این یعنی اینکه گوگل کار خوبی را در نظر گرفته است و سعی در بالا بردن کیفیت و استاندارد اپلیکیشن ها داشته است. در حقیقت، این به روز رسانی ها، همه باعث بهبود تجربه کاربر می‌شود. کاهش تعداد اپلیکیشن های گوگل پلی استور نیز در جهت همین امر صورت گرفت.در نتیجه این امر، اکنون بازار کار برای توسعه دهندگان اپلیکیشن خلوت شده و فرصت بهتری برای ایجاد اپلیکیشن های باکیفیت تر که در اقیانوس بیکران اپلیکیشن های بی کیفیت غرق نشوند، به وجود آمده است.

 

 

این مقاله را نیز قطعا دوست داری:10 پیش نیاز برای یادگیری برنامه نویسی اندروید

 


جاوا هنوز هم مهم ترین زبان برنامه نویسی است.


اگر قرار است یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید آیا بهتر نیست بهترین آن باشد. جاوا زبان رسمی سیستم اپلیکیشن اندروید است. بر اساس چندین شاخص جاوا زبان برتر برنامه نویسی شناخته است. بر اساس شاخص TIOBE، جاوا مشهورترین زبان برنامه نویسی است و 31.55 به شهرت آن افزوده شده است. این درصد در برابر دیگر زبان های برنامه نویسی رقم قابل توجهی است. شهرت جاوا تا به حدی است که دانشگاه ها به سمت آموزش زبان جاوا پیشرفته اند. اگر نحوه توسعه سیستم اندروید را فرا گیرید، حداقل با یادگیری جاوا قادر خواهید بود بنا به دلایلی به سیستم ios یا سیستم عامل های جدید تغییر وضعیت دهید.

 

 

دوره رایگان برنامه نویسی اندروید ساخت برنامه ای شبیه به اینستاگرام

 

 

 


نتیجه گیری


چهار دلیل برای یادگیری توسعه اپلیکیشن اندروید در سال 2018 و 2019 وجود دارد که به قرار زیر هستند:


•    تقاضا برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های نرم افزار رو به افزایش است.


توسعه اپلیکیشن نرم افزار یکی از بیست شغل رو به رشد جهان است. انتظار می‌رود در ظرف چند سال نیز این رقم به طور چشمگیری افزایش یابد.


•    اندروید بازار دستگاه های موبایل را در بازار احاطه کرده است.


شمار استفاده کنندگان موبایل با سرعت موشک در حال افزایش است و اکثر این دستگاه ها از سیستم اندروید استفاده می‌کنند. تعداد کاربران توسعه اندروید، لزوم یادگیری آن را به حرکتی هوشمندانه تبدیل کرده است


•    خط مشی جدید گوگل پلی استور به طور قابل توجهی کیفیت اپلیکیشن ها را ارتقا داده است.


در جولای 2018، گوگل خط مشی های خود را تغییر داد. در عرض چند ماه، تعداد اپلیکیشن های گوگل پلی استور تا یک میلیون عدد کاهش یافت. این امر در جهت حذف اپلیکیشن هایی بود که با خط مشی های جدید گوگل پلی استور در تضاد بود. این خط مشی ها مربوط به حذف برنامه هایی مانند برنامه هایی که برای کودکان خطر ساز بود می‌شد. از دیگر موارد می‌توان به خط مشی حذف برنامه های فروش مواد منفجره و اشتعال زا، برنامه های اسپم و تبلیغاتی و برنامه های عدم معرفی منبع اشاره نمود.


•    جاوا هنوز هم معروف ترین زبان برنامه نویسی است.


جاوا زبان رسمی اندروید است. این زبان پرکاربردترین و رو به رشد ترین زبان برنامه نویسی است. اگر به یادگیری توسعه اندروید علاقه مند هستید باید زبان جاوا را نیز یاد بگیرید. حتی اگر برای اندروید هم اتفاقی بیفتد باز هم شما یک برنامه نویس ماهر جاوا هستید که در نوع خود ارزشمند است.

شغل توسعه اپلیکیشن اندروید در سال 2019 می‌تواند شغل پردرآمدی باشد. بهتون توصیه می‌کنم اگه تاحالا شروع به یادگیری اندروید نکرید حتما دست به کار شوید و با کسب مهارت در اندروید اقدام به گرفتن پروژه و به استقلال مالی برسید.اگر تا حالا هیچ دانشی در زمینه برنامه نویسی ندارید می‌توانید ابتدا با الگوریتم و فلوچارت و بعد یک زبان پایه و ساده تر نظیر زبان C را شروع کنید و بعد جاوا را برای اندروید یاد بگیرید و در نهایت شروع به یادگیری و ارتقای خود در زمینه برنامه نویسی اندروید کنید.

 

 

منبع مقاله

 

 

سخن مدیر سایت:

 

شاید بگید این آمار و ارقام مربوط به یک کشور توسعه یافته و مهد تکنولوژی یعنی آمریکا است و برای برای کشوری نظیر ما با شرایط موجود صادق نیست! بیا اینجوری نگاه کنیم که اتفاقا این آمار برا کشوری مانند ما امید بخش اشت!!! چرا؟ چون کشور ما در حال توسعه و رشد است و این یعنی بکر بودن فضای کار و فرصتی برای رشد کردن.طی سال های اخیر رشد و جهت برنامه نویسی ما نیز از بقیه دنیا مستثنی نبوده و به سمت برنامه نویسی برنامه های موبایل پیش رفته است به گونه ای اگر شما هر ایده و استارت آپی در ذهن داشته باشید پیاده سازی بخش اپلیکیشن موبایل آن جز جدایی ناپذیر شروع ایده شما است.از طرفی در کشورمان شاهد هستیم در کنار گوگل پلی سایر مارکت های داخلی نظیر بازار در حال فعالیت و رشد هستند که برنامه نویس های اندروید ایرانی اپ های خودشون را در آن به فروش می‌گذارند.

 

اگر به آگهی های استخدام برنامه نویس توجه کنید ممکن نیست شرکتی به برنامه نویس موبایل به خصوص اندروید نیازمند نباشد. به قول جک ما از موسسین سایت علی بابا که میگه دنیای آینده دنیای خلاقیت ها و تخیلات است پس با داشتن ایده و چاشنی کردن خلاقیت به آن می‌توانید اپ اندرویدی آن را پیاده سازی کنید و د مارکت های موجود اندروید به فروش برسانید.

یکی از سوالاتی که الان ذهنتو درگیر کرده اینه که اوووه این همه برنامه نویس وجود داره من چه جایگاهی بین این همه می‌توانم داشته باشم؟خبر خوب یا بد اینه که ما برنامه نویس های زیادی داریم اما افرادی که در برنامه نویسی خبره، ماهر و توانمند باشند کم داریم پس اینم فرصتی است برای شما که دائم در حال یادگیری و ارتقای مهارت خود در برنامه نویسی به خصوص برنامه نویسی اندروید باشید.

 

پس کشور ما هم از این قاعده جهانی مستثنی نیست و اتفاقا با بکر بودن فضای کسب و کار و ایده ها در ان جای رشد و پیشرفت زیاد است.

 

رحمان زارعی مدیر سایت جاواپرو

 

 

ما خبرنامه ایمیلی نداریم،جهت اطلاع از جدیدترین اخبار جاوا و اندروید عضو کانال تلگرام ما شوید.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
فرزاد سامانی
یکشنبه هفدهم شهریور ۹۸
پاسخ
(0)
()
فرزاد سامانی
بسيار مقاله خوب و روحيه بخشي بود متشکر از سايت جاواپرو
پاسخ مدیر سایت
سلام.خداراشکر که مفید بوده
پاسخ مدیر سایت
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی