menusearch
javapro.ir

کاربرد JBPM در زبان برنامه نویسی جاوا چیست؟

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳:۵۷
۱۴۰۰/۶/۱۰ چهارشنبه
(3)
(1)
کاربرد JBPM در زبان برنامه نویسی جاوا چیست؟
کاربرد JBPM در زبان برنامه نویسی جاوا چیست؟

معرفی JBPM در زبان برنامه نویسی جاوا

 

 

 

 

 

 

مباحث پرکاربرد و مهم زبان جاوا رو به صورت رایگان آموزش ببین

 

 

 

 

 


jBPM چیست و چه کاربردی دارد؟

jBPM یک مجموعه مدیریت فرآیند تجارت (BPM) انعطاف پذیر است. دارای حجم کم، کاملاً متن باز، توزیع شده تحت مجوز Apache 2.0 و به زبان جاوا است. به شما امکان می‌دهد روندها و پرونده های تجاری را در طول چرخه فعالیت یک کسب و کار مدل‌سازی، اجرا و نظارت کنید.

 

 

 

 

معرفی jBPM در زبان برنامه نویسی
jBPM

 

 


یک jBPM به شما امکان می‌دهد با توصیف مراحلی که برای دستیابی به آن اهداف باید اجرا شوند، اهداف تجاری خود را مدل‌سازی کنید و ترتیب آن اهداف با استفاده از نمودار جریان به تصویر بکشید. این فرآیند قابل مشاهده است و باعث می‏شود چابکی کسب و کار شما بسیار بهبود یابد.

 

تمرکز jBPM بر روی فرآیندهای اجرایی تجاری است، بنابراین در واقع می‌توان فرآیندهای اجرایی کسب و کار را بر روی موتور jBPM BPM اجرا کرد. فرایندهای تجاری قابل اجرا، شکاف بین کاربران و توسعه دهندگان تجاری را از بین می‌برد زیرا سطح بالاتری دارند و از مفاهیم خاص دامنه استفاده می‌کنند که توسط کاربران تجاری قابل درک هستند اما می‌توانند به طور مستقیم نیز اجرا شوند. فرآیندهای کسب و کار باید در کل چرخه زندگی خود پشتیبانی شوند: نوشتن، استقرار، مدیریت فرآیند و لیست کارها و داشبورد و گزارش.

 


هسته jBPM یک موتور گردش کار با وزن سبک و قابل توسعه است که کاملاً با جاوا نوشته شده است و به شما امکان می‌دهد با استفاده از آخرین مشخصات BPMN 2.0 فرایندهای تجاری را اجرا کنید. این برنامه می‌تواند در هر محیط جاوا، در برنامه شما نصب شود یا به عنوان سرویس جداگانه اجرا شود.

در بالای موتور jBPM، بسیاری از ویژگی‌ها و ابزارها برای پشتیبانی از فرایندهای تجاری در کل چرخه فعالیت خود ارائه شده است:

 

 


کاربرد JBPM در زبان برنامه نویسی جاوا

jBPM

 

 

 

 

•    سرویس وظیفه قابل اتصال انسانی مبتنی بر WS-HumanTask شامل وظایفی که باید توسط انسان انجام شود.

 

•    ماندگاری قابل قبول و انجام معاملات بر اساس JPA / JTA

 

•    قابلیت‌های مدیریت پرونده برای پشتیبانی از بخش‏های سازگارتر و انعطاف پذیر، به موتور jBPM اضافه شده است

 

•    طراحی فرآیند مبتنی بر وب برای پشتیبانی از ایجاد و شبیه سازی فرآیندهای کسب و کار شما به صورت کشیدن و رها کردن.

 

•    مدل‌سازی داده مبتنی بر وب و مدل سازی فرم‌ها برای پشتیبانی از ایجاد مدل های داده و فرم‌های کار

 

•    بخش داشبورد و تهیه گزارش مبتنی بر وب، قابل تنظیم است.

 

 

همه این موارد در یک برنامه تحت وب Business Central با پشتیبانی از چرخه کامل BPM پشتیبانی می‌شوند:

 

1.    مدل سازی و استقرار - فرآیندها، قوانین، مدل های داده، فرم‌ها و دارایی‌های دیگر خود را می‏توانید بنویسید
2.     اجرا - فرآیندها، وظایف، قوانین و رویدادها را روی موتور اصلی زمان را می‏توانید اجرا کنید
3.    مدیریت زمان اجرا، مدیریت زمان فرایند و کار بر روی وظیفه تعیین شده و ...
4.     گزارش دهی - با استفاده از قابلیت‌های نظارت بر فعالیت، می‏توانید آن‌ها را پیگیری کنید.

BPM با ارائه ویژگی‌ها و ابزارهای مدیریت فرآیند به روشی که هم کاربران تجاری و هم توسعه دهندگان وب آن را دوست دارند، پلی بین تحلیل گران تجاری، توسعه دهندگان و کاربران نهایی ایجاد می‌کند. نودهای خاص دامنه را می‌توان به پالت متصل کرد و این باعث می‌شود فرآیندها به راحتی توسط کاربران تجاری درک شوند.

 

معرفی فریمورک های زبان برنامه نویسی جاوا
jBPM

 

 

 

 

jBPM با ارائه ویژگی‌های پیشرفته تر برای پشتیبانی از فرایندهای سازگار و پویا که برای مدل سازی موقعیت‌های پیچیده و واقعی که به راحتی قابل توصیف نیستند، با استفاده از یک فرآیند دقیق از مدیریت پرونده پشتیبانی می‌کند jBPM. با کنترل اینکه کدام قسمت از فرآیند باید اجرا شود، کنترل را به کاربران نهایی واگذار می‏کند.

 

jBPM را می‌توان با پروژه Drools ترکیب کرد تا از یک محیط واحد پشتیبانی کند. این امکان ادغام جایی اتفاق می‏افتد که شما در آن منطق کسب و کارخود را به عنوان ترکیبی از فرآیندها، قوانین و رویدادها مدل‌سازی می‌کنید.

 

 

معرفی کتابخانه های زبان برنامه نویسی جاوا
jBPM

 

 


شکل زیر مروری بر اجزای مختلف پروژه jBPM دارد.

 

 

سفارش پروژه پروژه jBPM

jBPM

 

 

 

موتور اصلی قلب پروژه است و به شما امکان می‌دهد فرآیندهای تجاری را به روشی انعطاف پذیر اجرا کنید. این بخش یک جز Java کامل جاوا است که می‌توانید به عنوان بخشی از برنامه خود، جایگزین کنید یا آن را به عنوان یک سرویس مستقر کنید و از طریق UI مبتنی بر وب یا API های از راه دور، به آن متصل شوید.

 

 

یک سرویس اصلی انتخابی، سرویس وظیفه انسانی است که اگر بازیگران انسانی در این روند شرکت کنند، از چرخه فعالیت وظایف انسانی محافظت می‌کنند. یکی دیگر از خدمات اصلی انتخابی، پایداری در زمان اجرا است.

 

 

در این حالت کلیه فرآیندهای شما حفظ می‏شوند و اطلاعات حسابرسی را در زمان اجرا ثبت می‌کند. برنامه‌ها می‌توانند از طریق Java API یا به عنوان مجموعه‌ای از خدمات CDI و همچنین از راه دور و از طریق REST, JMS و API به موتور اصلی متصل شوند.

 

 

 

ابزارهای مبتنی بر وب به شما امکان می‌دهند فرآیندها و سایر محصولات مرتبط مانند مدل داده‌ها، فرم‌ها، قوانین و غیره را به زبان جاوا مدل‌سازی، شبیه سازی و گسترش دهید:

 

•    امکانات طراحی فرآیند به کاربران تجاری امکان طراحی و شبیه سازی فرآیندهای تجاری را در یک محیط تحت وب می‌دهد.

 

•    مدل سازی داده به کاربران غیر فنی اجازه می‌دهد تا مدل های داده را برای استفاده در فرآیندها مشاهده، اصلاح و ایجاد کنند.

 

•    همچنین یک مدل‌سازی فرم تحت وب به شما امکان می‌دهد فرم‌های مربوط به فرآیندهای خود را ایجاد، تولید یا ویرایش کنید.

 

•    نوشتن قانون به شما امکان می‌دهد انواع مختلفی از قوانین تجارت مثل جداول تصمیم‌گیری، قوانین هدایت شده و غیره را برای ترکیب با فرآیندهای خود تعیین کنید.

 

تمام دارایی‌ها توسط مخزن Guvnor ذخیره و مدیریت می‌شوند (از طریق Git قابل مشاهده هستند) و می‌توانند مدیریت شوند، نسخه سازی شوند، ساخته و گسترش یابند.

 

کنسول مدیریت مبتنی بر وب به کاربران تجاری امکان می‌دهد تا زمان کار خود را مدیریت کنند که شامل مدیریت فرایندهای تجاری مانند شروع فرایندهای جدید، بازرسی موارد در حال اجرا و غیره.

 

ابزارهای توسعه دهنده مبتنی بر Eclipse یک توسعه دهنده برای Eclipse IDE است که برای توسعه دهندگان مورد استفاده است و به شما امکان می‌دهد با استفاده از کشیدن و رها کردن، آزمایش و اشکال زدایی فرایندهای خود و غیره فرآیندهای تجاری را ایجاد کنید.

 


بررسی برخی از اجزای مهم jBPM

 


در ادامه به بررسی سه بخش مهم jBPM خواهیم پرداخت:


موتور اصلی:
موتور اصلی قلب پروژه است. این یک موتور گردش فعالیت‏ها است که وزن کمی دارد و فرایندهای کاری شما را اجرا می‌کند. این موتور می‌تواند به عنوان بخشی از برنامه شما جایگزین شود یا به عنوان یک سرویس احتمالاً در فضای ابری اجرا شود. مهم‌ترین ویژگی‌های آن موارد زیر است:

 

 

 

مرجع آموزش رایگان زبان برنامه نویسی جاوا
jBPM

 

 

 

•    موتور هسته‌ای مقاوم و پایدار برای اجرای فرآیندهای شما است.

 

•    پشتیبانی بومی از آخرین مشخصات BPMN 2.0 برای مدل سازی و اجرای فرایندهای تجاری.

 

•    تمرکز قوی بر عملکرد و مقیاس پذیری.

 

•    سبک وزن است یعنی تقریباً در هر دستگاهی که از یک محیط ساده Java Runtime پشتیبانی کند قابل استفاده است. به هیچ وجه به محتوی وب احتیاج ندارد


•    ماندگاری قابل تعویض و انعطاف پذیر با اجرای پیش فرض JPA.

 

•    پشتیبانی تراکنش قابل جابجایی و قابل انعطاف با اجرای پیش فرض JTA.

 

به عنوان یک موتور jBPM به طور عمومی پیاده سازی شده است، بنابراین می‌توان آن را برای پشتیبانی از انواع جدید نود یا سایر زبان‌های پردازش گسترش داد.

 

•    ارائه اطلاعات از رویدادهای مختلف برای شنوندگان.

 

•    امکان انتقال فرآیندهای در حال اجرا به نسخه جدیدی از فرآیندها

 

موتور jBPM همچنین می‌تواند با چند سرویس اصلی دیگر مستقل ادغام شود:

 

 

 

Business Central:
برنامه تحت وب Business Central چرخه کامل فعالیت پروژه‌های BPM را از مرحله تألیف، اجرا و نظارت پوشش می‌دهد. این مجموعه یک ابزار مبتنی بر وب را به شیوه‏ای قابل تنظیم برای مدیریت تمام دارایی‌ها و داده‌ها در زمان اجرا برای کسب و کار ترکیب می‌کند.

 

Business Central این موارد زیر را پشتیبانی می‌کند:

یک سرویس انبار کردن برای ذخیره فرآیندهای تجاری و محصولات مربوط به شما ارائه می‏دهد. این سرویس با استفاده از مخزن Git که از نسخه، دسترسی از راه دور Git ) به عنوان یک سیستم فایل(و دسترسی از طریق REST پشتیبانی می‌شود.

 

یک رابط کاربری تحت وب برای مدیریت فرایندهای تجاری شما است. همچنین هدف کاربران تجاری تصویر سازی و ویرایش محصولات و فرآیندها است که این بخش از این نوع فعالیت‏ها پشتیبانی می‌کند. این کار را از طریق ویرایشگرهای تحت وب مانند طراح، مدل داده و فرم انجام می‏دهد. آن‌ها همچنین از دسته بندی، ساخت و استقرار و غیره برای مدیریت فرایندهای تجاری استفاده می‌کنند.


ویژگی همکاری که چندین کاربر (به عنوان مثال کاربران تجاری و توسعه دهندگان(کسب و کارها را قادر می‏سازد تا در یک پروژه با هم کار کنند.

 

 

 

jBPM Designer:
jBPM Designer مبتنی بر وب به شما امکان می‌دهد فرآیندهای کسب و کار خود را در یک محیط تحت وب مدل‌سازی کنید. این قابلیت برای کاربران تجاری است و یک ویرایشگر گرافیکی را برای مشاهده و ویرایش فرایندهای تجاری شما با استفاده از کشیدن و رها کردن، مشابه پلاگین Eclipse ارائه می‌دهد. این برنامه از دور زدن بین ویرایشگر Eclipse و طراح تحت وب پشتیبانی می‌کند. همچنین از شبیه سازی فرایندها پشتیبانی می‌کند.


ما تنها در اینجا به بخشی از ابزارهای jBPM اشاه کردیم. شما می‏توانید با نصب و اجرای این مجموعه کاربردی تحت زبان جاوا از ابزارهای بسیار کاربردی، متنوع و حتی تحت وب آن استفاده کنید و بسیاری از فرآیندهای کسب و کار خود، سازماندهی، ویرایش، اجرا و حتی مدلسازی کنید آخرین نسخه این نرم افزار را می‏توانید از سایت jBPM.org را دانلود کنید و با نصب آن به تسریع فعالیت‏های کسب و کار خود کمک کنید.

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی