menusearch
javapro.ir

چگونه برنامه نویس تلفن همراه شویم؟

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۷:۳۰:۲۵
۱۳۹۹/۹/۲۴ دوشنبه
(3)
(0)
چگونه برنامه نویس تلفن همراه شویم؟
چگونه برنامه نویس تلفن همراه شویم؟

 

 

 

 

چگونه برنامه نویس تلفن همراه شویم؟

 

 

 

 

مشاغل مربوط به برنامه نویسی تلفن همراه همواره از جذابیت و حقوق مناسبی برخوردار بوده و در حال حاضر نیز با افزایش ارائه برنامه های مختلف نیاز به این رشته از برنامه نویسی بیشتر احساس می‌شود. مسیرهای مختلفی در مورد اینکه چگونه برنامه نویس تلفن همراه شویم وجود دارد. برای اینکه به یک برنامه نویس موفق تلفن همراه تبدیل شویم بایستی مهارت های برنامه نویسی را بیاموزیم.

 

 

 

بعد از مطالعه جهت انگیزه به تیم آموزشی جاوا پرو نظرات قشنگ تون رو با ما در میان بگذارید :)

 

 

 

چگونه برنامه نویس تلفن همراه شویم؟
امروزه با افزایش ارائه برنامه های تلفن همراه از سوی شرکت های مختلف، نیاز روزافزون به برنامه نویسان تلفن همراه مطرح می‌شود. اگر یک عنوان شغلی پایدار برای برنامه نویسان نرم افزار وجود داشته باشد آن برنامه نویسی تلفن همراه است. مشاغل مربوط به برنامه نویسی تلفن همراه می‌توانند حقوق جذاب و چشم انداز شغلی پردرآمدی داشته باشند. اما دانستن اینکه چگونه می‌توان به یک برنامه نویس تلفن همراه تبدیل شد امری مبهم است. در این راهنما، ما اطلاعات مورد نیاز برای شما را در مورد تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه می‌توان یک برنامه نویس تلفن همراه شد را پوشش خواهیم داد.

 

 

 


برنامه نویس تلفن همراه کیست؟
برنامه نویس تلفن همراه برنامه هایی را در دستگاه های آی او اس یا اندروید ایجاد می‌کند و با گذشت زمان این برنامه ها را حفظ می‌کنند. به عنوان مثال، یک برنامه نویس تلفن همراه ممکن است وظیفه ایجاد برنامه ای را داشته باشد که به کاربران اجازه می‌دهد تا روی تلفن خود ایمیل خود را بررسی و چک کنند.

 

 

برنامه نویس تلفن همراه کیست؟

 

 


انواع برنامه نویسی تلفن همراه
بسته به اینکه چه سیستم عاملی را ترجیح می‌دهید، چه نوع برنامه نویسی را دوست دارید و می‌خواهید در کجا کار کنید یا بهتر بگوییم برای چه کسی می‌خواهید کار کنید، انتخاب های شما نیز به همین ترتیب محدود می‌شود. محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم عامل ها برای برنامه نویسی تلفن همراه سیستم عامل آی او اس و سیستم عامل اندروید است.

 

 

انواع برنامه نویس تلفن همراه

 

 

 


فارغ از اینکه می‌خواهید کدام نوع برنامه نویسی تلفن همراه را انتخاب کنید، متن حاضر به شما کمک می‌کند آموزش برنامه نویسی مناسبی را پیدا کنید که با مجموعه نیازها و خواسته های منحصر به فرد شما مطابقت داشته باشد. پس در مرحله اول سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 

 

یادگیری برنامه نویسی تلفن همراه

 

 


چگونه می‌توان برنامه نویسی تلفن همراه را یاد گرفت؟
فرض کنیم شما مشخص کردید که در کدام یک از سیستم عامل ها می‌خواهید برنامه نویسی کنید. حال وقت آن است که مسیری که می‌خواهید شما را به یک برنامه نویس تلفن همراه تبدیل کند را دنبال کنید. مسیرهای مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. رایج ترین مسیرهایی که اکثر برنامه نویسان تلفن همراه طی می‌کنند در یکی از دسته های زیر قرار دارد:


1- شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه مدت و تخصصی کدنویسی در زمینه تولید برنامه تلفن همراه
2- کسب مدرک علوم کامپیوتر در دانشگاه
3- یادگیری به صورت خودآموز

 

هر یک از مسیرهای ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارند و مسیری که طی خواهید کرد به نیازها و اهداف شما بستگی خواهد داشت. در گذشته، بیشتر مشاغل برنامه نویسی به فارغ التحصیلان دانشگاه ها اختصاص داشت و بیشتر افراد با کسب مدرک کاردانی یا کارشناسی در علوم کامپیوتر یا رشته مشابهی (به عنوان مثال سیستم های اطلاعات مدیریت) برنامه نویس می‌شدند. با این حال، اکنون بسیاری از برنامه نویسان موفق برنامه نویسان خودآموخته هستند. گزینه دیگری نیز وجود دارد که اخیرا رایج شده است: رفتن به یک دوره آموزشی برنامه نویسی. دوره های آموزشی برنامه نویسی جایگزین مناسبی برای دانشگاه ارائه می‌دهند. به جای چهار سال رفتن به دانشگاه، برنامه نویسان تلفن همراه می‌توانند به یک دوره برنامه نویسی مراجعه کنند و تمام مهارت های برنامه نویسی مورد نیاز خود را در کمتر از یک سال یاد بگیرند. اگر قصد دارید خوداموز برنامه نویسی کنید، بایستی برخی از پیش نیاز ها اساسی را داشته باشید این پیش نیازها عبارتند از:
1- یادگیری اصول طراحی نرم افزار ایمن و پایدار
2- درک چرخه حیات توسعه نرم افزار، از جمله چرخه طراحی-تولید-آزمایش-انتشار یا اجرا-حفظ و پشتیبانی و نگهداری طولانی مدت از چرخه
3- یادگیری متدولوژی توسعه نرم افزار(مثل اسکرام و اجایل) و سیستم عامل ها یا محیط های توسعه
4- یادگیری دو یا چند زبان برنامه نویسی، ترجیحاً زبانهای دارای تقاضای بیشتر مانند SQL، Java، Java script، C # یا C ++، Python، PHP.

 

 


مهارت های مورد نیاز برای برنامه نویسان تلفن همراه
برای اینکه بتوانید به یک برنامه نویس تلفن همراه تبدیل شوید، باید تعدادی از مهارت های اصلی را کسب کنید.

 

 

مهارت های موردنیاز برای یادگیری برنامه نویسی تلفن همراه

 

 


این مهارت ها را به دو دسته تقسیم می‌کنیم: مهارت های سخت و مهارت های نرم. با مهارت های سخت برای برنامه نویسان آی او اس شروع می‌کنیم.


1- مهارت های ضروری سخت برای برنامه نویسان آی او اس
مهارت های سخت که از آن به عنوان مهارت های فنی نیز یاد می‌شود برای برنامه نویسان بسیار ضروری است. این مهارت ها شامل زبان های برنامه نویسی، ابزارهای توسعه و سایر مفاهیم برنامه نویسی است.


Swift - اصلی ترین زبان برنامه نویسی برای آی او اس است. این یک زبان برنامه نویسی بسیار مدرن است که کار با آن آسان است و دارای به روز رسانی های مکرر است. یک برنامه نویس موفق آی او اس باید درک خوبی از Swift و مفاهیم اصلی آن داشته باشد.
UIKit - قالبی است که به توسعه دهندگان آی او اس کمک می‌کند تا رابط های کاربری خود را طراحی کنند. UIKit شامل ویژگی هایی برای پیاده سازی حرکات، انیمیشن ها، اجزای پیش فرض و کنترل هپتیک تاچ (هپتیک علم استفاده از حس لامسه برای تعامل با برنامه های توسعه یافته کامپیوتری) در برنامه ها است. Xcode - برنامه ای است که توسط اپل ساخته شده و نوشتن برنامه ها را برای هر دستگاه اپل آسان می‌کند. به عنوان یک برنامه نویس آی او اس، باید بتوانید از ایکس کد استفاده کنید.

 

2- مهارت های ضروری سخت برای برنامه نویسان اندروید

 

 

 


مهارت هایی که برنامه نویسان اندروید برای موفقیت باید داشته باشند.

1- ایجاد رابط های کاربری. شما باید بتوانید با استفاده از Java و XML یک طرح را به یک برنامه کاربردی اندروید تبدیل کنید. برای انجام این کار، باید بدانید که چگونه از همه ظروف نمایش معمولی استفاده کنید و تمام نماهای استاندارد و سایر اجزایی که ممکن است در برنامه اندروید با آن مواجهه شوید را بدانید.


2- ذخیره سازی اطلاعات و اعلان ها. شما باید نحوه ذخیره سازی، به روزرسانی و حذف اطلاعات را در دستگاه اندروید بدانید. حتی اگر به برنامه های API (رابط برنامه نویسی نرم افزار) خارج از برنامه متکی باشید، باز هم باید اطلاعات را به صورت محلی و در دستگاه کاربر ذخیره کنید. علاوه بر این، باید بتوانید اطلاع رسانی از طریق فشار(اطلاع رسانی از طریق فشار یک سرویس ارسال پیام است که پیام های آن بدون درخواست کاربرها به دستگاه آنها ارسال میشود( را برای دسترسی به کاربران پیاده سازی کنید.


3- دستورالعمل های طراحی مواد. بسیاری از برنامه های اندروید از چارچوب طراحی مواد که توسط گوگل در سال 2014 ایجاد شده استفاده می‌کنند. شما باید در مورد نحوه پیاده سازی و کارکرد طراحی مواد در زمینه طراحی و توسعه برنامه های جدید بدانید.

 

 

 مهارتهای نرم برای برنامه نویسان تلفن همراه

برای اینکه یک برنامه نویس تلفن همراه موفق باشید، باید مجموعه ای از مهارت های "نرم" را داشته باشید. مهارت های نرمی که شما باید داشته باشید عبارتند از :
1- حل مسئله. همه مشاغل کدنویسی به برخی از عناصر حل مسئله و تفکر تحلیلی نیاز دارند. شما باید بتوانید روی یک مسئله به صورت موثر فکر کنید و راهی برای حل این مشکل با استفاده از کد پیدا کنید. همچنین باید بتوانید مشکلات موجود در کد موجود را برطرف کنید یا برای رسیدن به مشخصات و خصوصیات جدید در برنامه ای تغییراتی ایجاد کنید.


2- توجه به جزئیات. جزئیات در برنامه نویسی مهم هستند - هر جزئیات بر خروجی یک برنامه تأثیر می‌گذارد. یک اشتباه تایپی می‌تواند باعث خرابی یا اختلال در عملکرد یک برنامه شود. هنگام برنامه نویسی باید وقت خود را صرف هر جزئیاتی بکنید.


3- کار گروهی. به عنوان یک برنامه نویس تلفن همراه، شاید مجبور شوید در یک تیم کار کنید. شما باید بتوانید در محیط های مشترک به خوبی کار کنید. همچنین ممکن است مجبور باشید از بقیه اعضای تیم خود پشتیبانی کنید، این کار فقط در صورت انجام کار خوب با دیگران انجام می‌شود.

 

 

مهارت های نرم برای یادگیری برنامه نویسی تلفن همراه

 

 


نتیجه گیری
برنامه های تلفن همراه در حال تبدیل شدن به بخشی مهم از استراتژی های تجاری هستند. در حالی که وب سایت ها نقش موثری در این زمینه دارند، ولی هیچ جایگزینی برای برنامه تلفن همراه وجود ندارد. برنامه های تلفن همراه مستقیماً روی تلفن نصب می‌شوند، می‌توانند اعلان ها را برای کاربران ارسال کنند و بومی خود دستگاه هستند. بنابراین یادگیری برنامه نویسی تلفن برای کسانی که به دنبال این حرفه هستند رویکرد مناسبی است اما باید بگوییم درک مراحل و مهارت های برنامه نویسی تلفن جز اساسی در کسب موفقیت در این رشته است.

 

مراحل زیر را دنبال کنید تا برنامه نویس موفقی باشید.

1- مسیر شغلی برنامه نویسی خود را انتخاب کنید.
2- مهارت های مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه، دوره آموزشی یا به صورت خودآموز بیاموزید.
3- مهارت های فنی خود را توسعه داده و به روز کنید.
4- نمونه کارهای برنامه نویسی خود را بسازید.
5- رزومه فنی خود را بنویسید.
6- شروع به جستجوی کار کنید.

 

 

 

بعد از مطالعه جهت انگیزه به تیم آموزشی جاواپرو نظرات قشنگ تون رو با ما در میان بگذارید :)

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی