menusearch
javapro.ir

برترین فریمورک های اندروید برای توسعه اپلیکیشن موبایل

جستجو
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۶:۴۶:۲۵
۱۳۹۹/۱۰/۱ دوشنبه
(5)
(0)
برترین فریمورک های اندروید برای توسعه اپلیکیشن موبایل
برترین فریمورک های اندروید برای توسعه اپلیکیشن موبایل

 

معرفی فریمورک های برنامه نویسی برای توسعه اپلیکیشن موبایل

 

 

 

 

 

زمانی بود که برنامه نویسان به تعداد محدودی از فریمورک ها برای ساخت اپلیکیشن ها وابسته بودند. امروزه فریمورک ها، ابزار ها و فناوری های بسیاری برای توسعه سریع اپلیکیشن های اندروید موجود است. از جمله این فریمورک ها می‌توان به Corona SDK، Sencha Touch، Xamarin، Ionic، Flutter، Appcelerator Titanium و غیره اشاره کرد.

 

 

 

 

معرفی فریمورک های اندروید برای توسعه اپلیکیشن موبایل
امروزه تعداد بیشماری کاربر تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد. بسیاری از سازمان ها روی افزایش کیفیت برنامه های متنوع خود تمرکز می‌کنند تا به طیف گسترده ای از مخاطبان در سطح جهان و ایجاد روابط بهتر و طولانی مدت با مشتریان خود و تسهیل زندگی آنها دست یابند. زمانی بود که برنامه نویسان به تعداد محدودی از فریمورک ها برای ساخت اپلیکیشن ها وابسته بودند. اما عصر جدید فناوری با معرفی چندین فریمورک و پشتیبانی از توسعه برنامه های چند پلتفرمی، این روند را تغییر داد. بگذارید بگوییم، برنامه ای که در سال 2018 رایج بود، ممکن است در سال 2020 رایج نباشد.

 

 

 

فریمورک های برنامه نویسی اندروید برای موبایل

 

 

 


1- توسعه اپلیکیشن موبایل

امروزه، اندروید و آی او اس در بازار با هم رقابت می‌کنند، اما این اندروید است که با انتخاب بهترین توسعه دهندگان سیستم عامل برای ساخت برنامه های سفارشی، بر بازار حاکم است. توسعه برنامه اندروید در حال حاضر سهم قابل توجهی از دستگاه های فعلی را به خود اختصاص داده است. سال هاست که اندروید در لیست بهترین سیستم عامل ها برای توسعه اپلیکیشن موبایل قرار دارد. از سال 2020، اندروید بیش از 85٪ از سهم بازار در جهان را به خود اختصاص داده است. امروزه فریمورک ها، ابزار ها و فناوری های بسیاری برای توسعه سریع اپلیکیشن های اندروید موجود است. چگونه می‌توان یکی از بهترین فریمورک ها را برای توسعه اپلیکیشن اندروید انتخاب کرد؟


بسیاری از ما به فناوری جدیدی فکر می‌کنیم که حاکم بر سال های آینده باشد. با در نظر داشتن این نکته، ما تعدادی از فریمورک های اندروید برای توسعه اپلیکیشن موبایل را معرفی می‌کنیم. این اطلاعات درباره هر فریمورک به شما کمک می‌کند تا فریمورک مناسب برنامه نویسی اندروید را برای توسعه برنامه خود در سال 2020 انتخاب کنید. قبل از پرداختن به فریمورک ها بایستی با دو مفهوم Native و Cross-platform آشنا شویم. در توسعه یک برنامه با دو مسیر مجزا مواجهه هستیم:

  1. Native
  2. Cross-platform

 

در زبان های برنامه نویسی این مفهوم با هم متفاوت هستند و در چگونگی فهم و دریافت یک اپلیکیشن تاثیر فراوانی دارند.


1- Native
اگر اپلیکیشن برای یک پلت فرم خاص ساخته شود به آن Native یا بومی گفته می‌شود. برای اینکه یک اپ بومی بسازیم از زبان اصلی پلتفرم استفاده می‌کنیم. مثلا برای ایجاد یک اپلیکیشن بومی اندروید باید از زبان کاتلین یا جاوا استفاده کرد یا برای ایجاد یک اپلیکیشن آی او اس از زبان های Swift یا Objective-C استفاده کرد. پس اپ هایی که با این زبان ها ساخته شوند روی همان پلت فرم خاص اجرا می‌شوند.


2- Cross-platform
اگر یک اپلیکیشن قابلیت اجرا در چند پلتفرم را داشته باشد به آن Cross-platform یا چند پلتفرمی گفته می‌شود. در این مورد می‌توان یک اپلیکیشن را بر روی چندین پلتفرم اجرا کرد. مثلا در فریمورک Flutter با نوشتن یک کد می‌توانیم یک خروجی برای چند پلتفرم مثل اندروید یا آی او اس بگیریم.

 

 


فریمورک های اندروید برای توسعه اپلیکیشن موبایل

 


1- Corona SDK

 

 

 

 

 

فریمورک Corona چیست؟

 

 

 

 

  • Corona فرایند توسعه برنامه را ده برابر سریعتر امکان پذیر می‌کند.

 

Corona SDK در سال 2009 به بازار عرضه شد و دارای یک شکل و نحو ساده با کاربرد رایگان است. CORONA پیشرفته ترین پلتفرم دو بعدی توسعه موبایل در جهان برای اندروید و آی او اس محسوب می‌شود.


Corona SDK عمدتا به دلیل توسعه بازی های اندرویدی محبوب است. ویژگی جالب این فریمورک این است که فرایند توسعه را 10 برابر سریعتر از سایر فریمورک های اندروید امکان پذیر می‌کند. بازی های معروف مانند Angry Birds ،Fun Run 2، Warcraft و موارد دیگر از Corona SDK استفاده می‌کنند.

 

 


2- Sencha Touch
این فریمورک به طور خاص بر ایجاد برنامه های بومی یا Native تلفن همراه متمرکز است.
Sencha Touch با استفاده از Java script و HTML5 به شما امکان ساخت برنامه های پویا و جامع را می‌دهد. اپلیکیشن های اندرویدی ساخته شده با استفاده از Sencha Touch عملکرد بالایی دارند زیرا این فریمورک شامل تکنیک های شتاب سخت افزاری است.


 

 

 

فریمورک snecha برای توسعه برنامه نویسی موبایل چیست؟

 

 

 

  • snecha شامل تکنیک های شتاب سخت افزاری است.

 


3- Xamarin

 

 

 

 

کاربرد فریمورک Xamarin برای توسعه برنامه نویسی موبایل چیست؟

 

 

  •  Xamarin


 Xamarin یکی از فریمورک های اندرویدی متعلق به مایکروسافت است و یک چارچوب منبع باز است که برای طراحی اپلیکیشن موبایلاندرویدی استفاده می‌شود. این فریمورک نسبتاً قدیمی تر از سایر فریمورک های چند پلتفرمی است. Xamarin دارای یک مجموعه ابزار پیشرفته است که از طریق آن برنامه نویسان می توانند با یک کد مشترک نوشته شده با سی شارپ یا XAML کار کنند.

 

 


4- Ionic
 

 

فریمورک Ionic برای توسعه برنامه نویسی موبایل چیست؟

 

  • یادگیری ionic آسان است.


این فریمورک که در سال 2012 توسعه یافته است، یک چارچوب منبع باز رایگان و دارای گواهینامه MIT است. این فریمورک به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد تا برنامه های ترکیبی مدرن را با استفاده از HTML5، CSS3 و Java script در چندین سیستم عامل ایجاد کنند.Ionic در بین شرکتهایی مانند McLaren Automotive، Airbus و Pacifica محبوب است. یادگیری Ionic آسان است و تمیز، کاربردی و ساده است.

 


5- Flutter
 

 

 

 

کاربرد فریمورک Flutter برای توسعه برنامه نویسی موبایل چیست؟

 

 

  •  Flutter یک فریمورک منبع باز است.


وقتی نوبت به انتخاب یک فریمورک برای توسعه اپلیکیشن موبایل می‌رسد، Flutter مناسب ترین مورد برای ساخت برنامه های ترکیبی است. Flutter آخرین نسخه از کیت های توسعه نرم افزاری (SDK) اپلیکیشن های تلفن همراه است. این فریمورک توسط گوگل به وجود آمده و نگهداری می‌شود و یک چارچوب منبع باز برای ساخت برنامه های چند پلتفرمی است. از زمان انتشار در سال 2017، Flutter به طور گسترده ای توسط بسیاری از شرکت های بزرگ مانند Google، CapitalOne و Tencent مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 


6- Appcelerator Titanium
 

 

 

 

فریمورک Appcelerator Titanium برای برنامه نویسی موبایل چیست؟

 

 

 

  • Appcelerator مدت هاست در لیست بهترین فریمورک های اندرویدی قرار دارد.


یکی دیگر از فریمورک های اندرویدی Appcelerator Titaniums است. این فریمورگ یک پلت فرم منبع باز است که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک پایگاه کد واحد Java script، برنامه های بومی یا native ایجاد کنند. در نتیجه، Appcelerator مدت هاست که در لیست بهترین فریمورک ها برای توسعه اپلیکیشن های اندروید قرار دارد. Java script به این چارچوب کمک می‌کند تا برنامه های اندرویدی بسیار کارآمد و قدرتمندی بسازد.


برنامه های اندرویدی ساخته شده با چارچوب Appcelerator از مزیت استفاده از ویژگی های خاص سخت افزاری بهره مند می‌شوند. شرکت هایی مانند میتسوبیشی الکتریک،LEGOLAND و GameStop استفاده گسترده ای از Appcelerator دارند.

 

 

 


7- phoneGap
 

 

 

 

کاربرد فریمورک phoneGap برای برنامه نویسی موبایل چیست؟

 

 

 

  • PhoneGap کار بدون محدودیت سخت افزاری را امکان پذیر می‌کند.


PhoneGap یک چارچوب منبع باز است که توسط Adobe و Apache پشتیبانی می‌شود. این فریمورک از فناوری های مدرن توسعه وب مانند HTML5، CSS3 و Java script برای ایجاد و طراحی اپلیکیشن ها استفاده می‌کند. علاوه بر اندروید، سایر سیستم عامل ها نیز می‌توانند از PhoneGap برای توسعه اپلیکیشن های خود استفاده کنند. این فریمورک همچنین کار بدون محدودیت خاص سخت افزاری را امکان پذیر می‌کند.

 

 


8- jQuery Mobile
 

 

 

کاربرد فریمورک jQuery  برای توسعه برنامه نویسی موبایل چیست؟

 

  • jQuery حجم کار برنامه نویسان را کاهش می‌دهد.


 jQuery یک فریمورک چند بین پلتفرمی است که در HTML5 ارائه می‌شود. این فریمورک که یکی از بهترین فریمورک های اندروید است، توسط جامعه عظیمی پشتیبانی می‌شود.
jQuery حجم کار برنامه نویسان را به شدت کاهش می‌دهد. به این معنی که یک برنامه نویس فقط یک بار کد را می‌نویسد و چارچوب آن را تقریباً در هر سیستم عامل دیگری اجرا می‌کند.
jQuery Mobile در مجموعه فناوری شرکتهایی مانند Yext، Qlik و Cyta کاربرد قابل توجهی دارد.

 

 


9- theAppsBuilder
 

 

 

 


کاربرد فریمورک TheAppBuilder در توسعه برنامه نویسی موبایل چیست؟

 

  •  TheAppBuilder


TheAppBuilder یک فریمورک برنامه ساز منحصر به فرد است که مبتنی بر HTML است.
TheAppBuilder برای ساخت برنامه های اندروید مبتنی بر اطلاعات است. ویژگی کشیدن و رها کردن فریمورک به شما امکان می‌دهد تا برنامه را به راحتی و به سرعت جمع کنید. شاید بهترین ویژگی این فریمورک این باشد که به راحتی با Google Play ادغام می‌شود.


منابع


1- https://www.matellio.com
2- https://www.thirdrocktechkno.com

 

 

فریمورک های اندروید ، فریم ورک های اندروید ، فریمورک های اندروید برای توسعه اپلیکیشن موبایل ، توسعه اپلیکیشن موبایل ، برنامه نویسی موبایل ، برنامه نویسی اندروید ، برنامه نویسی تلفن همراه ، Xamarin چیست ، کاربرد Xamarin ، Sencha Touch چیست ، کاربرد Sencha Touch ، Corona SDK چیست ، کاربرد Corona SDK ، Appcelerator Titanium چیست ، کاربرد Appcelerator Titanium ، Flutter چیست ، کاربرد Flutter ، Ionic چیست ، کاربرد Ionic ، ساخت اپلیکیشن ، ساخت اپلیکیشن موبایل ، آموزش ساخت اپلیکیشن ، آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل ، برنامه نویسان ، برنامه نویسی ، فریمورک ، پلتفرم برنامه نویسی ، فریمورک های برنامه نویسی ، توسعه اپلیکیشن موبایل ، توسعه برنامه اندروید ، ساخت برنامه های سفارشی ، ساخت برنامه های سفارشی موبایل ، اندروید ، توسعه سریع اپلیکیشن های اندروید ، Native چیست ، Cross platform چیست ، زبان های برنامه نویسی ، زبان کاتلین ، جاوا ، اپلیکیشن بومی اندروید ، طراحی اپلیکیشن موبایل اندرویدی ، سفارش اپلیکیشن اندروید ، سفارش برنامه نویسی اندروید ، آموزشگاه اندروید ، آموزشگاه جاوا ، جاواپرو ،
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
مشاهده سرفصل ها و ثبت نام در دوره Spring Boot جاواپرو  [کلیک کنید]
آموزش پروژه محور اسپرینگ بوت(Spring Boot)-سیستم دانشگاه
ثبت نام در دوره آموزش Spring security
دوره پرتاب | آموزش پیش نیازهای برنامه نویسی
دوره آموزش مبانی زبان برنامه نویسی جاوا
دوره آموزش مفاهیم پیشرفته زبان برنامه نویسی جاوا
مقدمه ای از زبان برنامه نویسی جاوا(java)
آموزش زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش گرافیک در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش مدیریت چیدمان گرافیکی در زبان جاوا
آموزش ساخت بازی دوبعدی در زبان جاوا
Collection ها در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش پروژه محور ساخت برنامه مدیریت بانک با JavaFX
نمونه پروژه های رایگان زبان جاوا
آموزش دیتابیس در زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا
نمونه مثال String در زبان برنامه نویسی جاوا
آموزش جامع برنامه نویسی JavaFX
آموزش ساخت برنامه آزمون تستی در JavaFX
آموزش برنامه نویسی سوکت در جاوا
آموزش ساخت برنامه دفترچه تلفن با JavaFX
آموزش ساخت ربات ساده تلگرام با زبان جاوا
آموزش ساخت برنامه ماشین حساب با JavaFX
آموزش ساخت برنامه ساده مدیریت ایمیل ها با JavaFX
دوره آموزش Spring Boot
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا(JAVA)
سفارش انجام پروژه برنامه نویسی متلب(MATLAB) با قیمت منصفانه و تحویل به موقع
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی شارپ (#C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی سی(C)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی پایتون(Python)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی PHP (پی اچ پی)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی اسمبلی(Assembly)
سفارش انجام پروژه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (Javascript)
سفارش انجام پروژه هوش مصنوعی
سفارش انجام پروژه طراحی الگوریتم
سفارش انجام پروژه ساختمان داده ها
سفارش انجام پروژه مهندسی نرم افزار
سفارش انجام پروژه شبکه های کامپیوتری
سفارش انجام پروژه پایگاه داده: دیتابیس (database)
 سفارش انجام پروژه سیستم عامل
سفارش انجام پروژه پاورپوینت(PowerPoint)
سفارش انجام پروژه اکسل (Excel)
سفارش انجام تحقیق و تهیه مقاله
سوالات متداول برنامه نویسی
جدیدترین مطالب
گفتگو را شروع کنید
مشاوره ،تدریس خصوصی و سفارش انجام انواع پروژه های برنامه نویسی