menusearch
javapro.ir
جستجو
۱۳۹۶/۴/۵ دوشنبه
(0)
(0)
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics در جاوا
نمایش گرافیکی در Swing :

کلاس Graphics متدهای فراوانی را برای ایجاد برنامه های گرافیکی فراهم کرده است.برای استفاده از این کلاس و دسرسی به ویژگی ها و رفتارهای آن باید پکیج زیر را در بالای کلاس خود import کنید:
 
import java.awt.Graphics;

قبل از این که بریم سراغ بررسی این کلاس برای درک تنها بخشی از امکانات این کلاس تصویر(1) را مشاهده کنید:

کلاس Graphics  در جاوا

•    در تصویر(1) بخشی از امکاناتی که کلاس Graphics برای ایجاد برنامه های گرافیکی در جاوا در اختیار ما قرار می دهد را مشاهده می کنید.
برای ساخت بازی و برنامه های کاربردی گرافیکی به کلاس Graphics نیاز پیدا می کنیم.


پرکاربردترین متدهای کلاس Graphics در جاوا:
 
public abstract void drawString(String str, intx, inty)
 

•    برای رسم رشته(String) مشخص استفاده می شود. تصویر(2)

drawString در جاوا
public void drawRect(int xint yint width, int height)

•    برای رسم یک مستطیل یا مربع با عرض و ارتفاع مشخص استفاده می شود. تصویر(3)

drawRect در جاوا
 
 
public abstract void fillRect(intx, inty, intwidth, intheight)

•    برای ایجاد یک مستطیل یا مربع تو پر با رنگ پیشفرض(default) و عرض و ارتفاع مشخص استفاده می شود.تصویر(4)

fillRect در جاوا
public abstract void drawOval(intx, int y, intwidth, intheight)

•    برای رسم یک بیضی یا دایره با عر ض و ارتفاع مشخص استفاده می شود.تصویر(5)

drawOval در جاوا
 
public abstract void fillOval(intx, int y, int width, int height)

برای ایجاد یک بیضی یا دایره تو پر با رنگ پیشفرض(default) و عرض و ارتفاع مشخص استفاده می شود. تصویر(6)

fillOval در جاوا

 
public abstract void drawLine(int x1, inty1, intx2, int y2)

•    برای رسم خط بین نقطه (x1,y1)و  نقطه(x2,y2) در برنامه استفاده می شود.تصویر(7)


drawLine در جاوا

drawLine  در جاوا


 
public abstract boolean drawImage(Imageimg, int x, inty, ImageObserver observer)

•    برای رسم  تصویر مشخص در برنامه استفاده می شود.تصاویر(8) و (9)

drawImage  در جاوا
drawImage در جاوا

 
 
public abstract void drawArc(intx, int y, intwidth,intheight, intstartAngle, intarcAngle)
 

•    برای رسم قوس دایره ای یا بیضوی استفاده می شود.تصویر(10)

drawArc در جاوا



 
 
public abstract void fillArc(intx, inty, int width, intheight, intstartAngle, intarcAngle)
 

•    برای رسم قوس دایره ای یا بیضوی توپر استفاده می شود.تصویر(11)

نحوه استفاده از fillArc در جاوا

 
public abstract void setColor(Color c)

•    برای تنظیم رنگ مورد نظر برای رنگ فعلی اشکال گرافیکی رسم شده استفاده می شود.
 
 
public abstract void setFont(Font font)
 

•    برای تنظیم فونت مورد نظر برای فونت فعلی رشته گرافیکی رسم شده استفاده می شود.


ادامه این جلسه آموزشی را بصورت کتاب الکترونیکی (PDF) در لینک زیر دانلود کنید.....

 

این جلسه آموزشی را بصورت کامل و مرتب شده در لینک زیر دانلود کنید:(در صورت خرابی لینک گزارش دهید)

آموزش آسان و ساده زبان برنامه نویسی جاوا
لینک دانلود
 


نشر این مطلب با ذکر منبع (لینک سایت) بلامانع است.
برای با خبر شدن از جدیدترین مطالب آموزشی جاوا عضو کانال تلگرام ما شوید.

تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
 تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
 تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
 تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
 تصویر بخشی از جلسه بیست و پنجم آموزش کلاس Graphics در جاوا
جلسه بیست و پنجم - کلاس Graphics
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
مینا
شنبه بیست و دوم مهر ۹۶
پاسخ
()
()
مینا
سلام . ممنون از سایت خوبتون چطوری میشه با زدن یک دکمه در یک فریم ,فریم دیگری را اجرا کرد؟
پاسخ مدیر سایت
با سلام و احترام، برای دیدن پاسخ سوالتون به لینک زیر برویدhttps://goo.gl/GQvi3r
پاسخ مدیر سایت
طراحی سایتطراحی سایتسایت سازسایت سازفروشگاه سازفروشگاه ساز